Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Optik för fullformat, FX

Produkter
(logga in för att koppla)
Men hur funkar det om jag vill autofokusera om jag skulle byta mattskivan? Klart det kommer funka fortfarande, men hur kommer sökaren att bete sig osv?

Men hur funkar det om jag vill autofokusera om jag skulle byta mattskivan? Klart det kommer funka fortfarande, men hur kommer sökaren att bete sig osv?
Jag förstår inte riktigt frågan. Om man byter mot en mattskiva som är menad att göra manuell fokus lättare, så blir det naturligtvis lättare att fokusera manuellt. Någon annan anledning att byta den kan jag inte se.

Jag förstår inte riktigt frågan. Om man byter mot en mattskiva som är menad att göra manuell fokus lättare, så blir det naturligtvis lättare att fokusera manuellt. Någon annan anledning att byta den kan jag inte se.

Menar att om man använder sig av olika objektiv med både manuel och med automatisk fokus så vill man gärna kunna fokusera lätt med den manuella, men samtidigt kunna använda sig av sökaren på samma sätt som man gör med orginalmattskivan när man fotar med det automatiska objektivet. Så typ alltså, finns det en mattskiva som ger det "bästa" av två världar? :p

ANNONS
Götaplatsens Foto