Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Orginalglugg eller ....

Produkter
(logga in för att koppla)

D.S.

Aktiv medlem
Jag är ute efter en vidvinkelglugg till min 300D
o undrar om man skall köpa org objektiv eller om skall lägga pengarna på en t.ex. sigma 15-30 ?Vore intressant att få veta för o nackdelar. Kan man t.ex. köpa beg. obesset , kan man överhuvudtaget köpa begagnat jag tänker på glapp i objektivet etc etc ?

"Pirat"-obejktiv har väl möjligen sämre andrahandsvärde, annars finns ingen anledning att undvika dem, om man hittar ett som passar ens behov.

Att köpa begagnat osett kan ju vara riskabelt. Man bör ju se till att man vet vem det är man köper av (adress, telenummer osv). Att göra ett skrifligt avtal där man skriver in "öppet köp" är åxå en sak man kan förhandla om.

Får man möjlighet att inspektera objektivet så är det ju inga problem.
Fotar man digitalt kan man ju dessutom ta några bilder och se så att allt verkar okej.

Vad jag tänker på är ju att det finns gluggar för en massa tusenlappar o en massa mil härifrån... Då skall man köpa obesett o "förskottsbetalnig" innan man överhuvudtaget kännt på prylen.....

Som sagt, gör ett skriftligt avtal som säljaren undertecknar där du skriver in öppet köp.
Om det är i okej skick kan han ju inte ha något emot detta.

Det var en tråd som tog upp detta tidigare i veckan. Leta reda på den för mer tips.

ANNONS
Götaplatsens Foto