Annons

Originalbatteri vs tredje parts

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Har precis köpt ett nytt batteri till min canon 600d då jag inte har något i reserv. Förra fototuren fick jag avbryta innan jag ville pga att batteriet tog slut.
hur som helst så köpte jag ett originalbatteri. Kikade sedan runt lite till och kollade in tredjepartsbatterier och fick se att dom var likadana. 7,4v 1120 mah 8,3 wh.

siffrorna säger mig inte så mycket men eftersom dom var identiska med originalbatteriet så funderar jag på om man inte lika gärna kunde köpa det? Eller är det sämre kvalitet på dom på något annat vis?

original kostade 530kr inkl frakt och pirat kostade 249kr och ingen frakt eftersom teknikmagasinet har jag i närheten.

Gjorde jag bort mig som köpte original eller gjorde jag ett klokt val? :)

/andreas

Har precis köpt ett nytt batteri till min canon 600d då jag inte har något i reserv. Förra fototuren fick jag avbryta innan jag ville pga att batteriet tog slut.
hur som helst så köpte jag ett originalbatteri. Kikade sedan runt lite till och kollade in tredjepartsbatterier och fick se att dom var likadana. 7,4v 1120 mah 8,3 wh.

siffrorna säger mig inte så mycket men eftersom dom var identiska med originalbatteriet så funderar jag på om man inte lika gärna kunde köpa det? Eller är det sämre kvalitet på dom på något annat vis?

original kostade 530kr inkl frakt och pirat kostade 249kr och ingen frakt eftersom teknikmagasinet har jag i närheten.

Gjorde jag bort mig som köpte original eller gjorde jag ett klokt val? :)

/andreas

Klokt val. Det finns en annan tråd idag om en person där piratbatteriet fastnade i kameran första gången.

Sen är det slump om de funkar bra eller inte. jag har haft tur, de har funkat bra men vet många där batterierna funkat ett tag men sen tappat kapacitet. Så jag har slutat med pirater flera generationer sedan, det är värt hundralapparna.

ANNONS
Götaplatsens Foto