Annons

Panasonic 12x zoom 4 Mpixel...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja för de pengarna måste det vara ett fynd... vojne... en riktig digitalkamera. Står du ut med att vänta?

Re: Steves

hailstorm skrev:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html

Är också väldigt sugen på denna. Verkar vara helt ok enligt steve, en kille jag litar på.

man får den för 3200 i USA... min kusse ska dit å plugga och kan plocka med sig en hem =))) Lyllo mig ;)

Han är ju mer posotiv till alla kameror han testar än Cyberphoto. Även på riktigt usla grejer så är det "Det är kanske inte helt perfekt, men överlag är vi mycket nöjda med bildkvaliteten på denhär produkten." Han spektrum spänner från bra till jättebra, typ.

Hans tester är däremot bra på det sätt att de går ganska mycket in på användandet och funktionaliteten på kameran.

Hur som helst så är ju några av testbilderna han har i den testen inte så väldigt smickrande för FZ10. Om det sen beror på kameran eller på den som står bakom tänker jag låta vara osagt. Många bilder ser ju samtidigt bra ut med tanke på zoomomfång osv.

Ja, det zoomomfånget, bildstabilisator och Leica på fronten borde kunna leverera hyggliga bilder. Är priset sen runt 3000 spänn ser det ut som ett svårslaget fynd.

Bör nog inte jämföras med en 10D med L-optik, den jämförelsen haltar betänkligt, inte minst ekonomiskt...

ANNONS
Götaplatsens Foto