Annons

Panasonic Lumix G5

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Läste om nya Panasonic Lumix G5 i Ljud&Bild. Någon som har erfarenhet eller känner någon som har den? Intresserad speciellt av videofunktionen och vilken/vilka gluggar som är bra till den.

Bilagor

• images.jpeg
    images.jpeg
    6.4 KB · Visningar: 275
Panasonics kameror verkar av någon anledning inte vara så poppis att prata om i forumen. Ingen aning om varför det är så. G5 verkar heller inte sälja så bra i Sverige, troligen beroende på att andra märken släppte intressanta nyheter samtidigt. Jag går dock själv i tankar på att köpa den då jag gillar ergonomin och handhavandet. Har klämt på den i butiken och den känns väldigt bra. Har en G2 själv och hoppade över G3 för att den saknade grepp, och hoppade över GX1 för att den saknade sökare. Bildkvalitet är säkerligen avsevärt bättre än min G2, speciellt dynamiskt omfång som är min kameras akilleshäl. Video vet jag inte så mycket om, men Panasonic är kända för att ha bra filmegenskaper. Dock saknar denna ingång för extern mic, om jag läst på rätt. Hoppas priset ska falla ngt innan jag slår till. mvh.../PE

Tack för svar, jag ska kolla den i någon butik inom kort. Trist om det saknas mik-ingång bara…

Har annars hört att just videodelen ska vara väldigt bra!

Det finns ju alternativet att skaffa en utgående GH-2 då GH-3 finns tillgänglig. Ännu verkar svenska priset för denna inte vara fastställt och den finns inte i butik. Av historien att lära skulle jag tro att de sista GH-2 exen borde gå för ca 8000:- inkl 14-140 för det var priset på de sista GH-1+14-140 (7995:- på Scandinavian Photo). Det var ju ffa video du sökte och då blir ju denna bättre än G3 och G5 för detta ändamål.

ANNONS