Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Panasonic Z3 testad på dpreview
- Trådstartare sagan
- Start datum
torkel_b
Aktiv medlem
Jepp, det var knappt ett enda negativt ord om den kameran! Kalasfina bilder också, riktigt fina! Den såg trevlig ut i formatet också, men den manuella zoomen i de större FZ-modellerna vill jag inte vara utan. Så det blir väl till att vänta på FZ20-testet innan jag byter ut min FZ10'a... 
(Sen heter den DMC-FZ3, inte Z3!)
sagan
Avslutat medlemskap
Hehe..japp, jag förkortade namnet bara.torkel_b skrev:
Inget illa ment
nicephoto
Aktiv medlem
Lumix DMC-FZ3 Highly Recommended!!
Ja, snacka om glädjenyhet!
Hade nästan börjat misströsta då även närvaro i testerna brukar domineras av traditionella märken.
DPReview upplever jag som en seriös site. Så kan jag nu kaxigt påstå att ingen annan kamera längre kan slå nya lumixarna när såväl form som funktion ska vägas in. För ni håller väl med om att de är bland de snyggaste digitala som hittils funnits?
Torkel: Ska man alltså inte dra slutsatsen att Lumix DMC FZ-20 presterar lika fint?
Ps Jag är besviken på den mindre generösa vidvinkeln 36 i FZ20. Man hade hellre "kapat" av andra ändan...Även när jag slår till så kommer jag att sakna 28:an. Den vidgar själen.
mvh
Ja, snacka om glädjenyhet!
Hade nästan börjat misströsta då även närvaro i testerna brukar domineras av traditionella märken.
DPReview upplever jag som en seriös site. Så kan jag nu kaxigt påstå att ingen annan kamera längre kan slå nya lumixarna när såväl form som funktion ska vägas in. För ni håller väl med om att de är bland de snyggaste digitala som hittils funnits?
Torkel: Ska man alltså inte dra slutsatsen att Lumix DMC FZ-20 presterar lika fint?
Ps Jag är besviken på den mindre generösa vidvinkeln 36 i FZ20. Man hade hellre "kapat" av andra ändan...Även när jag slår till så kommer jag att sakna 28:an. Den vidgar själen.
mvh
torkel_b
Aktiv medlem
Skrev jag manuell ZOOM? Jag menade ju förstås manuell fokusring! Sen tycker jag gott att vi märkesfetischister kan dra vilka slutsatser vi vill, min är att FZ20 också kommer att få ett "Highly recommended". 
Han skrev att den kändes lite plastig, jag kan intyga att en FZ10 inte känns det minsta plastig, snarare som en ultralätt stridsvagn och det ska vara samma sorts plast (rymdmaterial har jag läst någonstans) i FZ20'n så den får nog extra pluspoäng på den biten jämfört med FZ3'an.
Han skrev att den kändes lite plastig, jag kan intyga att en FZ10 inte känns det minsta plastig, snarare som en ultralätt stridsvagn och det ska vara samma sorts plast (rymdmaterial har jag läst någonstans) i FZ20'n så den får nog extra pluspoäng på den biten jämfört med FZ3'an.