Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pannkakor och kanoner

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscar

Aktiv medlem
Hej!

Jag är mkt avundsjuk på pentaxägare som har en hel serie högkvalitativa superslimmade objektiv att välja på.. Jag köpte en panasonic LX3 för att jag ville ha en kompakt kamera att ta med när man inte har plats / ork att dra med systemaren.. på LX3:an har jag ett hårt läderfodral ala 70:talssystemare. Nu är jag dock väldigt besviken på kvaliten på kompaktkameran och har börjat fundera på om man inte kan sätta på ett litet fast objektiv kring 30 mm på min 30D och sedan leta upp ett skräddarsytt läderfodral till som passar denna kombo .. och därmed kunna kränga den sketna kompakten.

Nån som varit i samma tankar? Har ni några tips?

/Oscar

Ledsen att jag inte alls besvarar tråden.
Dessutom är jag kanske lite ohyfsad, men jag är på akut jakt efter en kamera i stil med LX3 och skulle med andra ord kunna befria dig från denna ickepresterande skitkamera :)

Åker till Costa Rica om några dagar vill hitta en kamera innan dess. Kopierar ett PM till dig, men kontakta mig gärna på [email protected] det låter intressant.

MVH David

Ledsen att jag inte alls besvarar tråden.
Dessutom är jag kanske lite ohyfsad, men jag är på akut jakt efter en kamera i stil med LX3 och skulle med andra ord kunna befria dig från denna ickepresterande skitkamera :)

Åker till Costa Rica om några dagar vill hitta en kamera innan dess. Kopierar ett PM till dig, men kontakta mig gärna på [email protected] det låter intressant.

MVH David

Hej!

Har tyvärr inte hittat på ngn alternativ lösning än att ha kvar kompakten än så länge.. så tyvärr. Kameran är nog inte dålig för att vara en kompakt .. den är nog snarare en av dom bättre kompakter man kan köpa.

/Oscar

Nej, jag är medveten om den är toppvalet för många när det gäller kompakter. Jag är bara angelägen om att få tag på en, men lycka till med alternativen och hör gärna av dig om det blir aktuellt med försäljning.

Mvh David

Hej!

Jag är mkt avundsjuk på pentaxägare som har en hel serie högkvalitativa superslimmade objektiv att välja på.. Jag köpte en panasonic LX3 för att jag ville ha en kompakt kamera att ta med när man inte har plats / ork att dra med systemaren.. på LX3:an har jag ett hårt läderfodral ala 70:talssystemare. Nu är jag dock väldigt besviken på kvaliten på kompaktkameran och har börjat fundera på om man inte kan sätta på ett litet fast objektiv kring 30 mm på min 30D och sedan leta upp ett skräddarsytt läderfodral till som passar denna kombo .. och därmed kunna kränga den sketna kompakten.

Nån som varit i samma tankar? Har ni några tips?

/Oscar

Som Pentaxägare är jag storsint nog att förstå din avund, Oscar ;) Jag tror mig ha sett folk som fixat en adapter för att kunna köra Pentax-gluggar på sina Canon- och Nikonkameror. För FF-Canons tror jag man måste gå loss med både fil och stämjärn, men det är tydligen de som gör det med (notera den groteskt stora FA 43 Limited på bilden. Både DA 41 & 21 är mindre och äkta pannkakor):

Bilagor

• IMGP6474.jpg
    IMGP6474.jpg
    21.3 KB · Visningar: 426
Som Pentaxägare är jag storsint nog att förstå din avund, Oscar ;) Jag tror mig ha sett folk som fixat en adapter för att kunna köra Pentax-gluggar på sina Canon- och Nikonkameror. För FF-Canons tror jag man måste gå loss med både fil och stämjärn, men det är tydligen de som gör det med (notera den groteskt stora FA 43 Limited på bilden. Både DA 41 & 21 är mindre och äkta pannkakor):

Hur är det med läderväskor till pentax nu för tiden? Kan man köpa ett läderfodral till en K20D + 50mm pannkake kombo?

ANNONS
Götaplatsens Foto