Annons

Panprice

Produkter
(logga in för att koppla)

Imera

Medlem
Någon som har efarenheter av på nätbutiken Panprice i Stockholm som utan mellanhänder importerar kameror? Dom ligger under butikspris på nyköp, garanti finns men produkten får skickas utomlands. Svenska menyer i inställningar. Jag förlorade mitt dyra Nikonhus pch söker nytt. Tacksam om någon vet.
 

Third eye

Aktiv medlem
Utomlands för garantiärenden tror jag nästan alltid är Asien.
Jämfört med E-infinity? Verkar vara samma upplägg men de var några tusen billigare på en D850 t, ex.
 

Imera

Medlem
Har dunågra erfarenheter. Är det seriöst? Att skicka för garant utomlands är OK, men produkter och köpär det seriöst?
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag har köpt Gimbal, några objektiv, 5Dmk iv och en Sony A7rIV från dem, leverans tar ca en vecka och har alltid funkat för mig. Finns en evighetslång tråd om E-infinity här på fotosidan där det är lite tips och så, större delen handlar om det moraliska kring garanti, gråimport, tull och moms dock.

Panprice var nytt för mig, gick in igen och kollade och det verkar vara prisförmedling med inköpshjälp. Exemplet D850 länkades till Foto-Erhardt och de skulle jag köpa direkt av. Ligger inom EU och jag tror de är oficiella Nikonhandlare. Det kanske t.o.m kan ge Nikongaranti här i Sverige?

EDIT! Om du använder Paypal vid köp glöm inte att ändra från Paypals kursomvandling till kortleverantörens kursomvandling, kan skilja drygt en tusing på en dyr kamera.
 

Imera

Medlem
Hej, Tack för info. Kollade E infinity som dessvärre inte har D 850 f n restad. Men om det är ett Ok företag avseende köp är det ju billigt, beroende på pundet.
Vet du om det är svenska manualer med det du köpt?
Panprice har garanti men utomlands , vet inte var.
Huvudsaken är dock att det finns. Jag kapsejsade med havskajaken med 70-200 /2,8 och D850 så nu får jag jaga nytt. Den vattentäta påsen var inte helt tät.
 

Third eye

Aktiv medlem
Vilken otur, du råkar inte ha försäkring?
Tror canonmanualen har svenska då det finns svenska som språk i huset, sonykameran har engelsk och asiatisk manual och meny.
E-infinity handlar i Euro när man väljer Europa som sida.
 

Imera

Medlem
OK, tack för all hjälp. Allriskförsäkring täcker 60%, minus åldersavdrag. ingen separat kameraförsäkring , för mycket prylar och för dyrt.
Jag behöver huset så det är bara att bita i äpplet....
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Är priset lägre hos Panprice jämfört med E - Infinity och i så fall kanske det vore på sin plats att länka till Panprice !? Jag Googlade på Panprice, men fick inte upp någon fotobutik i stockholm med det namnet.
 

Imera

Medlem
Det är ingen fotobutik , någon typ av direktimport, med säte på Östermalm, Djurgården. En D 850 skall kosta 25700.
sök på www.panprices.com. Du finner hemsida och blogg samt omdömen, produkter mm. Deras filosofi anges vara fria gränser, dvs rörlig marknad . Du finner grundarna mm. där.
 

Imera

Medlem
E infinity har inte D850 hemma.... restnoterad. Priset var väl kring 21000 beroende på pundet, då skiljer ca 4000kr.
 

Third eye

Aktiv medlem
Gött. Får bli en beställning där. En Sony A7 III för runt 15k ny är helt klart värt det. Speciellt när folk tror dom ska få 20k + för en begagnad 😂
Ja valet känns lätt även om man får engelsk meny och något lägre andrahandsvärde.
Köpte både A7rIV och 5dmkiv (tjejen) och en rad objektiv.
 

MNB

Aktiv medlem
EDIT! Om du använder Paypal vid köp glöm inte att ändra från Paypals kursomvandling till kortleverantörens kursomvandling, kan skilja drygt en tusing på en dyr kamera.
Detta kommer upp vid själva köpet? För kan inte hitta någonting om kursomvandling i inställningar osv i mitt PayPal.
 
ANNONS