Annons

PC som knäcker Mac Pro (ett tankeexperiment)

Produkter
(logga in för att koppla)
Så mitt råd är absolut att köpa en äldre mac om man inte har råd med en ny, det finns faktiskt folk som säljer sina gamla macar!
/kg, icke-troll

Men VAD har detta trams om din datorhistoria med att göra att man vill ha en SNABB och modern maskin för exempelvis foto- och videoredigering?

Du tycks tro att det är någon form av skillnad i hastigheten mellan plattformarna bara för att det sitter ett Apple-märke på modermodemet, själva hjärtat i hårddisken. Klart att du har redigerat bilder på dina datorer, men tro mig, det har jag och många andra också gjort på våra Windows-baserade hemmabyggen.

Som kidsen säger, ORKA bry sig, funkar det så funkar det. Datorateism FTW. Du är kanske inget medvetet troll, men däremot helt irrelevant.
 
...Du tycks tro att det är någon form av skillnad i hastigheten mellan plattformarna bara för att det sitter ett Apple-märke på modermodemet, själva hjärtat i hårddisken ...

Precis tvärtom säger jag ju, men hellre långsamt och rätt än snabbt och fel. Problemet som jag angrep var bara att somliga tycker att pengarna inte räcker till en ny Mac och därför köper en PC istället. Mitt förslag är många gånger bättre.

Nu lämnar jag tråden (fast jag är liiite nyfiken på vad ett modermodem är). Ni vet att jag har rätt.
 
Det är det tur det finns så många bakåtsträvare, då känner man sig ännu mer modern när man sitter på senaste hårdvaran :)

Intressant också att Photoshop gör fel för man kör det i Windows, finns det någon vetenskaplig genomgång av detta eller är det vanlig skitsnack?

Har man inte använt en Core i7 med mer än 6gig ram och raidade diskar så kan man ju sitta och spy galla hur mycket man vill, men det ökar ju inte trovärdigheten. Att betala mer för sämre hårdvara känns som ett fundamentalt korkat val som konsument, att dessutom medvetet göra det känns ännu dummare :)
 
LoL, inte utan att man är stolt över att ens tråd nått över 500 inlägg.

Jag får väl vara nöjd med att det faktiskt är lite matnyttig information bland de första 10 inläggen, haha Mac vs PC alltid lika roligt.

//M
 
Den ansedda konsumenttidningen Consumer Reports har gjort ett stort jämförande test för att utröna vilka som är de bästa datorerna på den amerikanska marknaden. Resultatet är minst sagt en fjäder i hatten för Apple.

Allra bäst går det i kategorin bärbara datorer med 13-tumsskärm. Topp tre är nämligen nya Macbook i aluminiumdesign, Macbook Air med SSD-enhet samt den vita Macbooken. På fjärde plats återfinns HP Pavilion dv3 och på femte Dell Studio XPS 13.

I kategorin bärbara datorer med skärm mellan 14 och 16 tum är Macbook Pro solklar etta före Toshiba Satellite M305. Likaså är Macbook Pro etta i kategorin för bärbara datorer med skärm mellan 17 och 19 tum. Där hamnar Dell Studio 17 på andra plats.

"Å det går att köra windows åsså om man vill"
 
Den ansedda? Av vem? Dig?

Det har för övrigt absolut ingenting med pris att göra, vilket var lite av poängen med tråden att göra. Jag lovar jag mår bättre av en två veckors solsemester på någon tropisk ö och min hemmabyggda pc än med en mac pro, det är ungefär så mycket pengar jag för över, fast med bättre prestanda :)
 
Vill eg inte kasta mig in i den här troll-liknande leken
men Gizmodo körde Benchtest på bärbara datorer för nåt år sen så var resultatet det att WIndows flöt bättre på en MacBook Pro

http://gizmodo.com/gadgets/irony/macbook-pro-is-the-fastest-windows-vista-notebook-317060.php

Say no more...
Har ju inte så mycket med saken att göra, det är ju det vi sagt nu i hela tråden typ, det är samma hårdvara, men du betalar ett gigantiskt premium för ett Äpple på lådan (när det gäller Mac Pro som tråden handlar om).
 
Har ju inte så mycket med saken att göra, det är ju det vi sagt nu i hela tråden typ, det är samma hårdvara, men du betalar ett gigantiskt premium för ett Äpple på lådan (när det gäller Mac Pro som tråden handlar om).

så får man också saker som fungerar om man köper Apple och inte något jävla hopkok som dessutom är fula.
Trots allt så säljer Apple, liksom BMW, Mercedes, de kostar också lite mer än en Lada.
Livet är en strid
 
Har ju inte så mycket med saken att göra, det är ju det vi sagt nu i hela tråden typ, det är samma hårdvara, men du betalar ett gigantiskt premium för ett Äpple på lådan (när det gäller Mac Pro som tråden handlar om).

Det verkar som att någon är riktigt, riktigt avundsjuk på mac pro-ägare :)
 
Det verkar som att någon är riktigt, riktigt avundsjuk på mac pro-ägare :)

Jag tycker han sakligt talar om att tar du 2 identiska saker utöver att det ena har en logga med ett äpple på sig så har den med ett äpple påen mycket högre pris.

någon ett par inlägg upp börjar bland lada med bmw & dyl . bättre att då jämföra en bwm med en likadan bmw bredvid, den ena utan märke den andra med.den med kostar massa mer.

Jag säger inget om folk vill betala mer för samma prestanda pga ett äpple är det helt upp till dom, men att säga att det är mer för pengarna är ren dyngaom man pratar prestanda, pratar man design så är det en smaksak. sen är tyvärr många macägare kvar och tror att alla pc ser ut som dom gjorde för 10 år sen.
 
Det verkar som att någon är riktigt, riktigt avundsjuk på mac pro-ägare :)
Som sagt, du har gång på gång visat att du inte förstår de mest grundläggande sakerna inom hårdvara, varför försöker du trolla vidare?
Varför ska jag (eller någon annan) vara avundsjuk på någon som betalat mycket mycket mer för mindre hårdvara än mig? Förstår du kanske inte vad avundsjuka är heller?
 
ANNONS