Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pc-synk-sladd, hane - hane?

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikrollman

Aktiv medlem
Hej,

Vill koppla min SB-24 till min 350D genom adapter på kameran och sen en pc-sladd emellan. Har dock ett problem, hittar inga hane - hane, bara hona - hane. Kaffebrus säger att jag ska köpa deras hona - hane och sen en kort konverteringssladd. Det hävdar även att hane - hane inte säljs i Sverige. Detta känns dock onödigt, det är ju ingen komplicerad sladd och inga konstiga kontakter.

Så, är det någon som vet om man kan få tag på en hane - hane här i Sverige, och om inte, är det någon som vet var man kan köpa kontakter och sladd för att göra en egen?

Tack, de hade faktiskt tre meters hane - hane, fast man hittar den inte på deras sida. Dock har de ju minimiorder på 400 och dessutom 100 kr i frakt. Letandet fortsätter alltså.

ANNONS
Götaplatsens Foto