Annons

Peak Design remmar?

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Ni som har erfarenhet/testat, vad är skillnaden på Slide, Slite Lite, och Leash?
Alla har väl snabbgrepp för justering av längd?
Jag tänkte skaffa någon av dessa, troligen Leash, till min Panasonic G80. Funderar också på handlovsrem. Tacksam för input.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag förstår inte riktigt vad du menar? De är olika breda och Leash är ju jättesmal jämfört med Slide.

Tillägg: Spontant skulle jag nog gissa att Slide är onödigt bred för en G80 med rimligt stora objektiv, men att Leash kan vara väl smal. Dock är det ju delvis en smaksak. Leash har någon annan sorts längdjustering än de två Slide-remmarna, kanske bör tilläggas.
 

johan-vall

Aktiv medlem
Har en slide light och en leash och jag använder bara leashremmen till mina Sony A7or trots jag har lite krumpigare objektiv. Grymt smidig rem som packas otoligt smått jämfört med slideremmarna som också är lite styvare i väven.
 

johan-vall

Aktiv medlem
Har också tre exemplar av PeakDesigns handlovsrem Cuff, Den rem jag huvudsakligen använder, föredrar att ha kameran i handen när jag fotar. Funkar fint.
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Kollat bredden och konstaterar att orginalrem är 35 mm bred, vilket ger bra komfort och avlastning. Leash är tydligen bara 19 mm, vilket känns för lite. Får nog bli en Slide Lite. Tack för era inputs..
 
ANNONS