Annons

PEN E-PL7 stänger av sig själv

Produkter
(logga in för att koppla)

Tulpanfoto

Medlem
Hej!
Har en PEN som jag köpte begagnad i höstas. Har funkat utan problem fram till nu. Just idag har följande problem uppstått:
Det går att slå på den, men det går inte ta bilder. Ingen knapp svarar och inga menyer syns på skärmen. Efter ett tag slår kameran av sig själv. Det har hänt att den "glimtar till" och går upp i menyläge så att bild kan tas, då syns en röd liten text som jag knappt kan läsa ,"S-isauto" tror jag att det står. JAg tog ut kortet och förde över bilderna, jag har testat uppdatera firmware men utan resultat. Först trodde jag att det var batteriet men det laddade jag upp och det var samma sak

Snälla, kan inte leva utan min kamera! Vad har hänt och hur ska jag lösa detta problem?
 

PMD

Aktiv medlem
Kanske glapp i batterikontakterna? Jag vet inte hur lätt det är att komma åt dem för rengöring, men det kanske finns något tips i manualen?
 

Tulpanfoto

Medlem
Hej!

Efter lite tråckel fick jag igång apparaten och jag stängde av den automatiska bildstabiliseringen. NU funkar kameran som vanligt. Men utan automatisk stabilisering. Har ingen aning vad som inträffat, har ju använt kameran flera månader utan problem
 
ANNONS