Annons

Pensel storlek CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel.S

Aktiv medlem
Installerade CS4 för några timmar sen och sitter och flippar runt och testar. Första intrycket är sådär, verkar lida av del buggar.

Bland annat i Camera Raw där händelsepenseln bara visas om jag har typ 3-4 i storlek, går jag över det försvinner halva. Väjer jag riktigt stor är den inte där över huvudtaget, vilket är rätt irriterande.

Men det löses säkert när första uppdatering kommer,

Men det jag funderar är om det inte går att ändra pensel storlek som jag kan göra i Cs3, dvs trycka 'SHIFT+>' för större och '<' för mindre.
Detta verkar inte fungera alls tyvärr, enligt moderskeppet ska det funka att hålla inne 'SHIFT' och högerklicka och bara dra ut rätt storlek. Det verkar heller inte funka utan jag måste gå upp i menyn och ändra, vilket är urkasst!

Nån som har samma problem?

Lite långsökt men skulle det kunna ha något med opengl att göra? Du kanske kan prova att stänga av eller slå på det?

Lite långsökt men skulle det kunna ha något med opengl att göra? Du kanske kan prova att stänga av eller slå på det?

Jag prövade, men det verkar inte hjälpa. Det funkar ibland, ibland inte.

Men det pensel storleken. Den går från 1 till 45px i ett hopp och tvärtom. Är det någon inställning för att få den att hoppa tex 10 pixlar åt gången? Det går inte att göra den större än 45px heller så länge jag inte gör det manuellt i menyn!

Installerade CS4 för några timmar sen och sitter och flippar runt och testar. Första intrycket är sådär, verkar lida av del buggar.

Bland annat i Camera Raw där händelsepenseln bara visas om jag har typ 3-4 i storlek, går jag över det försvinner halva. Väjer jag riktigt stor är den inte där över huvudtaget, vilket är rätt irriterande.

Men det löses säkert när första uppdatering kommer,

Men det jag funderar är om det inte går att ändra pensel storlek som jag kan göra i Cs3, dvs trycka 'SHIFT+>' för större och '<' för mindre.
Detta verkar inte fungera alls tyvärr, enligt moderskeppet ska det funka att hålla inne 'SHIFT' och högerklicka och bara dra ut rätt storlek. Det verkar heller inte funka utan jag måste gå upp i menyn och ändra, vilket är urkasst!

Nån som har samma problem?
Det funkar perfekt genom alt+högerklick!

Jag har också problem med penselstorleken i CS4.
I CS3 kan jag använda Touch Strip på min Wacom-bräda för att snabbt och enkelt ändra storleken men detta fungerar tydligen inte i CS4.

Jo, det fungerar för mig med, men det blir som lite snabbare och enklare med TouchStripen på det sättet som jag jobbar. Då jag har vänsterhanden på "stripen" under tiden som jag tex. skuggar å belyser
så kan man snabbt ändra storleken med hänsyn till detaljer osv.
(det borde ju gå även i cs4)

Jo, det fungerar för mig med, men det blir som lite snabbare och enklare med TouchStripen på det sättet som jag jobbar. Då jag har vänsterhanden på "stripen" under tiden som jag tex. skuggar å belyser
så kan man snabbt ändra storleken med hänsyn till detaljer osv.
(det borde ju gå även i cs4)
Jag har även ställt in så att en knapp på ritbrädan motsvarar alt-tangenten, funkar också utomförträffligt.

ANNONS
Götaplatsens Foto