Annons

Pentax K-50 på gång?

Produkter
(logga in för att koppla)

Björkhult

Aktiv medlem
Pentax K-50 verkar vara på gång... en upphottad "K-30" som instegskamera?! Dagens K-30 är ju redan klassledande både på prestanda och pris, och nu får K-50 magnesiumhus m.m.?

"the camera is described as having nearly the same specifications as the current Pentax K-30, thus placing it in the upper entry level market segment. With full weather sealing and two control wheels, like the K-30, it is a step above true entry-level DSLRs"

Pentaxforums



Kommer det några fler nya spännande nyheter från Pentax? ;-)

  • K-3?
  • FF?
  • 645DII?
 
PENTAX K-3 får förmodligen SONYs nya 20mp APS-C sensor när den blir tillgänglig i september och den ska tydlige vara mer proffesionell än K-5.

När det gäller FF modellen så ska den vara ett mellanting NIKON D800/ NIKON D4 eller Canon EOS 5D MKIII/Canon 1DX
Troligtvis dyker kamerorna upp oktober/November.
 
Av bilder jag har sett så ser K-50 väldigt ospännande ut, av en Pentax förväntar jag mig lite mer spännande design. K-50 ser ju rätt normal ut, som vilken kamera som helst... K-30, den har en design jag gillar! Men K-30 har också fått kritik för sin design.

Jag blir inte riktigt klok på om K-50 ligger över eller under K-30, är den en ersättare eller vadå?
Pentax har haft 18 månaders livscykel för sina systemkameror. K-50 känns lite tidigt... K-30 är fortfarande en mycket bra kamera!

Men visst, till hösten kommer nya modeller. Pentax har en tendens att släppa nya kameror i slutet av sommaren / början av hösten och sen finns de i svensk butik kring oktober-november.
 
ANNONS