Annons

Pentax K10D + Sigma 18-50 f2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

IamDavej

Ny medlem
Jag har haft en mängd olika digitalkameror och en analog under åren. Alla har varit kompakta och lite halvdana. Nu är det dags att uppgradera sig till en D-SLR.

Om jag säger såhär:

Pentax K10D
Sigma 18-50 f2.8 EX DC
2 GB SD DE III, Väska, UV-linsskydd
= 12'690

Vad säger ni då?
Jag kan inte alltför mycket om objektiv, men vill ha ett i toppklass (vilket det nämnda verkar vara). Men frågan är om det finns någon med likvärdig kvalitet till bättre pris!

Sigman verkar ha problem med fokus på en del exemplar men dom som har ett fungerande exemplar verkar vara väldigt nöjda.

Borde inte vara några problem. Svensk lag säger ju att man har rätt till reparation eller ersättning om produkten är defekt när man köper den. Tänkte bara att det kan vara bra att veta.

Det finns inget motsvarande bättre i prisklassen. Jag hade hoppat över UV-filtret och sparat en slant, beläggingen på frontlinsen är rätt tålig.

Angående UV-filtret:
Ja, jo men om man får ett stenskott eller liknande är det ganska illa ute med linsen.
Det blir nog hela det ovannämnda paketet.
Men frågan är hur värt det är att skaffa försäkring också. Kostar väl dryga tusenlappen.

IamDavej skrev:
Angående UV-filtret:
Ja, jo men om man får ett stenskott eller liknande är det ganska illa ute med linsen.
Det blir nog hela det ovannämnda paketet.
Men frågan är hur värt det är att skaffa försäkring också. Kostar väl dryga tusenlappen.

Kolla först vad din hemförsäkring täcker. Det är inte ovanligt att folk köper försäkringar i onödan.

ANNONS
Götaplatsens Foto