Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photo stitching

Produkter
(logga in för att koppla)

LGNLGN

Aktiv medlem
Har intresserat mig lite för detta och har väl kommit en liten liten bit på väg genom att använda trail versionen av PTGui för att göra en panorama bild. Bilden blir snygg och även bred och så långt är det ganska OK. Det finns visserligen mycket att slipa på men det är inte det som är problemet

Visa bilden på min dator för mig själv funkar ju men är det någon som har koll på om och hur man gör för att publicera den på en web sida där man kan kana runt lite. Vet att det finns program som skapar ett installationspaket som man ftp-ár in i sin egen web server.

Det senare ligger lite utanför ambitionen så jag undrar - finns det andra enklare sätt att göra detta på som jag inte förstår?

//LGN
 

Bilagor

Senast ändrad:

joand

Aktiv medlem
PTGui har det inbyggt. Tools/Publish to Website.

Edit: Om det är själva publiceringen du undrar över så kan jag nog inte hjälpa dig.
 
Senast ändrad:

LGNLGN

Aktiv medlem
PTGui har det inbyggt. Tools/Publish to Website.

Edit: Om det är själva publiceringen du undrar över så kan jag nog inte hjälpa dig.
OK ser nu...

PTgui skapar ett html paket som jag kan köra men bara på en web- server. Det skulle säkert funka om jag hyrde in mig på en sådan. Då kunde jag ju ftp-á in fil paketet. Men som det är nu så är det lite för mycket

Uppdatering... Fanns visst plugins till Wordpress men då behöver man ha business nivån och den kostar 300$ per år. Så det blir till att ge upp även om det kommer att funka. Men kostar
 
Senast ändrad:
ANNONS