Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

elrohir

Aktiv medlem
PROBLEM!!!

När jag installerade photoshop CS3 (har inte haft beta på min dator), så gick installationen perfekt, men när programet skulle starta så dog det bort precis vid start (innan den där blåa laddningsrutan kom upp).

Jag avinstallerade programet och installerade det igen, då fick jag fel på installationen på Photoshop och det installerades inte helt, Så jag avinstallerade det igen, och nu fick jag inte bort alla rester verkar det som, för nu vill den inte installera om photoshop..

Någon som vet något om detta? vad kan man göra?
Jag sitter på en företagsdator och det är inte helt enkelt att beställa en nyinstallation av datorn...

HJÄLP!!!

SUPPORTEN

Det bästa och mest effektiva sättet lär ju vara att kontakta Adobes support, de kan garanterat hjälpa dig.

Supporten kan INTE hjälpa mig..

dom skickade bara ett dokument och sa att om jag går igenom detta och det fortfarande inte funkar så skall jag återkomma

och några av punkterna var som lyder:

: Prova att installera på ett annat konto på datorn

: Installera om windows och försök installera photoshop.

: Prova på en annan dator..

detta är något jag inte kan göra på mitt arbete, Nu får jag helt enkelt inte bort alla rester och supporten säger bara att dom har inte någon manuell borttagnings rutin :(

Aj aj aj, jag som trodde Adobe var mer intresserade av att hjälpa de som faktiskt köper en licens!

Vilka rester är det som finns kvar, och var någonstans ser du dessa? Om de ligger i den vanliga programmappen bör du kunna ta bort dessa via den vanliga filhanteraren, se dock till att spara det du tar bort om det stökar till mer efteråt. Då kan du återställa det hela igen.

Har du testat med att installera om Photoshop men i en annan katalog än den som blir per automatik. Ibland kan det hjälpa, men om felet ligger i något register så funkar det troligen inte.

Jonas

Nja... hjälpsamma och hjälpsamma, dom som sitter på den svenska supporten är inte speciellt kompetenta verkar det som...

Nä, när man väl köper en licens så borde det funka utan strul tycker man, men men..

Jag har provat att rensa allt som har med adobe i registret på på hela hårddisken..

men när jag installerar så säger den bara att Photoshop kunde inte installeras och alla andra shared components ligger i startmenyn men inte photoshop.

och när jag avinstallerar så klagar den att den inte kunde ta bort allt...

Jag börjar få panik nu, jag måste få igång photoshop innan nästa vecka :'(

en lite fråga

har du haft betaversionen av photoshop CS3 installerad på maskinen?

i så fall kan det vara det som är problemet om inte annat kanske dessa artiklar kan hjälpa dig i alla fall - de berättar hur man manuellt avinstallerar betaversionen av photoshop CS3 och det kanske fungerar nu i ditt fall med

http://www.adobe.com/cfusion/search/index.cfm?loc=en_us&term=kb401502

men om inte annat - ring supporten igen (du kanske bara fick prata med "fel" person)

Har pratat med båda dom två som sitter på den svenska supporten.

Nej, har som jag skrev i första inlägget inte haft Betan installerad på min dator.

/Jonas

Ett förslag som kanske kan hjälpa:

När du har avinstallerat CS3, så kan du köra detta program (gratis i 30 dagar):

http://www.tune-up.com/

Det borde rensa ut ev skräp i registret.

OBS Helt ofarligt, jag har kört det i många år på flera olika datorer. Låt det reparera all fel som hittas i registret efter avinstallation av CS3.

Starta sedan om och försök installera CS3 igen.

Knepigt fel, jag har installerat CS3 på flera datorer på jobbet, både XP och Vista32 o x64, inga som helst problem.

ANNONS
Götaplatsens Foto