Annons

Photoshop CS4 kan inte öppna PSD-filer

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag har uppgraderat från CS3 till CS4 och allt, nästan, har fungerat.
Men jag kan inte från Bridge öppna psd-filer. Får till svar att Windows kan inte öppna denna fil.

Har även problem med JPG-filer med där händer ingenting. Men dom filerna kan jag öppna genom att högerklicka och sedan välja "öppna med Camera Raw".

NEF och TIFF-filer fungerar.

Har varit inne på REDIGERA-INSTÄLLNINGAR-FILTYPSASSOCIATIONER med den listan är nästan ren. Jag hittar inte CS4 någonstans och kan inte heller välj detta.

Jag har Windows 7 och CS3 fungerade alldeles utmärkt. Borde inte CS4 i detta fall vara en förbättring?

Tacksam för all hjälp.

Jag har ingen direkt lösning till dig, men jag kör också Win7 och CS4 och det fungerar helt problemfritt. Hur jpeg-filerna hanteras styr du via edit>camera raw preferences, och filassociationerna som du provat under edit>preferences>file type associations (på engelska). Mitt Bridge visar pdf tumnaglar utan problem och öppnar pdf filen i det program jag associerat, Adobe Reader eller PS. Prova att tömma cashen och annat om du uppgraderat, det ska fungera.

Jag har ingen direkt lösning till dig, men jag kör också Win7 och CS4 och det fungerar helt problemfritt. Hur jpeg-filerna hanteras styr du via edit>camera raw preferences, och filassociationerna som du provat under edit>preferences>file type associations (på engelska). Mitt Bridge visar pdf tumnaglar utan problem och öppnar pdf filen i det program jag associerat, Adobe Reader eller PS. Prova att tömma cashen och annat om du uppgraderat, det ska fungera.
Har ändrat utan att veta varför och nu fungerar jpg-filerna, men inte psd-filerna (photoshops egna filer).
Har en bild som måste fixas och vill inte ändra i jpg-filen och psd-filen kan jag inte öppna.

Jag brukar printa pdf-filer med foton via PS, därav förvirringen, psd-filer var det...

Prova att öppna Windows Explorer, leta upp din psd-fil, högerklicka på filen och välje Open with...

Antingen borde då Adobe Photoshop CS4 finnas att välja direkt, eller att du klickar på Browse... och letar dig fram till startfilen för PSCS4. Den borde ligga i :
C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS4 (64 Bit)\Photoshop.exe eller
C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Photoshop.exe om du kör ett 32-bitars system.

Kan du starta psd-filen nu?

Jag brukar printa pdf-filer med foton via PS, därav förvirringen, psd-filer var det...

Prova att öppna Windows Explorer, leta upp din psd-fil, högerklicka på filen och välje Open with...

Antingen borde då Adobe Photoshop CS4 finnas att välja direkt, eller att du klickar på Browse... och letar dig fram till startfilen för PSCS4. Den borde ligga i :
C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS4 (64 Bit)\Photoshop.exe eller
C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Photoshop.exe om du kör ett 32-bitars system.

Kan du starta psd-filen nu?

Jag gjorde nog på ett annat sätt men med samma resultat. Nu fungerar det.
Men hur stänger jag en bild i PS utan att stänga PS? Jag saknar den möjligheten och får nu stänga bilden med ctrl W.

Det nya med Cs4 är att man har flikar.
Dom syns över det aktiva fönstret.
Klicka på det lilla x-et till höger i fliken.

Du kan dessutom ta tag i fliken och dra den nedåt, så får du ett fönster precis som i CS3, och tvärt om, dra upp ett fönster mot överkanten så blir det en flik.

ANNONS
Götaplatsens Foto