Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop cs4 testversionen öppnas inte

Produkter
(logga in för att koppla)

neolit

Aktiv medlem
Laddade ner en testversion av Photoshop cs4 från Adobe. När jag valt 30 dagars testversion och installerat programmet så går det inte att öppna. "Licensen har gått ut" säger programmet. Vad kan det bero på?
Kan det vara så att Adobe har "märkt" att jag har laddat ner testversioner av Photoshop lite för ofta, vilket jag har gjort. Men, om de tillåter att man laddar ner flera gånger av samma version, varför då plötsligt inte tillåta det.

Jag får kanske ringa Adobe och fråga vad som menas med det egentligen?

Någon som har varit med om det?

Neo

Normalt brukar man väl inte kunna använda en och samma program i testversion mer än en gång. Annars skulle man ju kunnat ladda ned det om och om igen och aldrig köpa det.

Normalt brukar man väl inte kunna använda en och samma program i testversion mer än en gång. Annars skulle man ju kunnat ladda ned det om och om igen och aldrig köpa det.

Det är ju det som är det märkliga. Jag har sedan tidigare laddat ner versionen i ett flertal gånger utan att ha stött på det här problemet. Har Adobe någon gräns för hur många man får ladda ner kanske?

Neo

ANNONS
Götaplatsens Foto