Annons

Photoshop CS6 - Öppnad bild syns ej

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoBeckan

Aktiv medlem
Hej!
Jag har precis köpt och installerat photoshop Extended CS6. Problemet är att när jag öppnar en bild i programmet, så dyker den inte upp?!! Jag ser att den är öppen i programmet för att filens namn står på fliken ovanför, jag ser även en tumnagel av bilden på lager-verktyget till höger. Så jag ser att bilden är öppen, men arbetsytan är helt tom!!

Det känns som att det är nån vy som är fel inställd.

Detta uppträder endast när jag använder en extern bildskärm till min laptop. Kör jag lokalt på laptopen funkar det utmärkt.

Jag är helt ny på photoshop. Har provat lite olika menyval under Windows-menyn men ingen bild syns fortfarande.

Nån idé någon?

/Beckan

Gissar bilden ligger på din laptopskärm. Låt båda vara på och se om det är så och släppa sen över den. Finns dock säkert nån inställning du kan göra så det inte blir så.

Tack för svar!

Jag hade laptop-skärmen igång men hittade ingen bild där tyvärr. Efter mycket mecklande så fick jag iallafall bilden synlig på arbetsytan. Jag stängde ner laptop-skärmen och hade bara externa skärmen igång, och i samma ögonblick blev bilden synlig i arbetsytan. Konstigt tycker jag.

Sen satte jag igång laptop-skärmen igen, och då var bilden lyckligtvis kvar.

Vet ännu inte om jag får samma problem nästa gång jag startar om datorn.

Blir glad om nån har en förklaring, men tillsvidare är jag iallafall igång :)

/Beckan

Ibland strular photoshop till det och lägger bilden i bakgrunden "utan att den syns" efter att man har hållt på med nåt annat och startar photoshop igen.

Jag brukar ta tag i penseln eller byta verktyg och sen klicka mot lagerhållet så bruker programmet förstå att jag behöver nånting att rita på.. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto