Annons

Photoshop krasch

Produkter
(logga in för att koppla)

Slan

Aktiv medlem
Hejsan allihop,

Jag kör Photoshop Cs och så fort jag installerar nått nytt filter eller plugin så kraschar det och klagar när jag startar upp det, typ Msv nånting kunde inte hittas, detta gör det varje gång.. Väldigt frustrerande.. varför ?
Någon som vet ?

Det låter som om du saknar någon dll-fil. Det har säkert rykt när du har avinstallerat något program. Msv* indikerar att det är något bibliotek från Microsoft, det är små filer som andra program hämtar funktionalitet från.

Du kan säkert hitta filen på nätet någonstans om du söker i google. Med stor sannolikhet kan du lägga den i <windows>\system32\ när du hittar den.

Alright

Den kommer alltså inte från photoshop från början ?

Har ominstallerat ps flera ggr, det händer varje gång jag installerar plugins.. väldigt konstigt eftersom jag faktiskt lägger till saker, inte tar bort.. =(

Re: Alright

Slan skrev:
Den kommer alltså inte från photoshop från början ?
Det kommer med största sannolikhet från Microsoft men det kan mycket väl distribueras med andra programvarors installationsprogram. Lite svårt att veta exakt med bara de tre första tecknen i filnamnet dock ;-)

Alright, lade den i system 32, har windows xp pro.

Kan någon kolla om den ska ligga i photoshop Cs mappen också?

(OT, men ändå inte:)

Nån som har nån koll på vad det kan vara för fel när PS-CS kraschar om man ska spara om en RAW till 16-bitars TIFF?

ANNONS
Götaplatsens Foto