Annons

Picasa: arbetsgång för Crimson-sändning?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag prövar att använda Picasa för att organisera mina bilder. Det funkar hyggligt, men är litet långsam på min linuxdator. Nå, jag har ett specifikt problem som säkert har oerhört enekl lösning, som jag är för osmart för att hitta:

Hur gör man enklast för att vada omkring i bildsamlingen (i olika mappar), välja ut bilder, redigera några enstaka för att sedan skicka till Crimson eller liknande service?

Det gäller några hundra bilder, så urvalet bör helst kunna ske med en knapptgryckning, snarare än att dra omkring bilder med pekaren.Redigering vet jag hur man gör.

Tips om arbetsflöda alltså, tack!

Per.

Markera önskade bilder och välj exportera. Välj sedan vart du vill exportera dem (till en ny mapp) och sedan bör det vara klart. Har inte Picasa på denna burk så jag kan inte testa, men jag är nästan säker på att det var så man gjorde.

Edit: Ev. måste du hålla nere ctrl för att välja flera bilder.

Birger Olsson skrev:
Markera önskade bilder och välj exportera. Välj sedan vart du vill exportera dem (till en ny mapp) och sedan bör det vara klart. Har inte Picasa på denna burk så jag kan inte testa, men jag är nästan säker på att det var så man gjorde.

Edit: Ev. måste du hålla nere ctrl för att välja flera bilder.

Tack för svar!

Men jag vill välja i ett läge där jag bilden förstorad, inte en tumnagel. Går det då också? Jag var inne på att "stjärnmärka" dom och sedan exportera alla stjärnmärkta, men jag har inte fattat om det går.

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto