Annons

Pirat-motljusskydd till 70-200/4?

Produkter
(logga in för att koppla)

William Spiik

Aktiv medlem
Håller på och lägger en beställning hos Cyberphoto där det är tänkt att jag ska köpa 70-200/4 och ett motljusskydd (ET-74) till såklart. Tråkigt nog kostar det 450:- kronor, småpengar kanske om man jämför med dom riktiga biffarnas motljusskydd men tycker ändå det är överdrivet dyrt. Så min fråga är om det finns något piratmotljusskydd till gluggen som är billigare? Tittat på tradera men inget funnet.

Tillägger att om någon här på forumet råkar ha Canon ET-74 men inget objektiv så får ni mycket gärna sälja det till mig för en hundring eller två. ;-)

Edit. Ser nu att det finns för 150:- kronor billigare på Inet. Dock är fraktavgiften på 60:- och det är en beställningsvara, man vet väl aldrig när dom får den där produkten i lager igen. Och orkar man hålla på och beställa överallt för att tjäna några futtiga kronor?

Senast ändrad:
Precis som Claes påpekar ingår motljusskyddet. Men om du vill ha ett extra så föreslår jag Ebay. Den typen av enkla småprylar köper jag ofta och gärna den vägen -- kostar löjligt få dollar, oftast ingår frakten och det tar en vecka. Helt problemfritt hittills.

Precis som Claes påpekar ingår motljusskyddet. Men om du vill ha ett extra så föreslår jag Ebay. Den typen av enkla småprylar köper jag ofta och gärna den vägen -- kostar löjligt få dollar, oftast ingår frakten och det tar en vecka. Helt problemfritt hittills.

Håller med till 100% Kolla ebay där kan man köpa kopior för 50:- med frakt och dom är lika bra som orginal tro mig.

För den som kan läsa så står det både under listningen av objektiv och under tekniska data för aktuellt objektiv att motljusskyddet ingår.

Det ingick när jag köpte mitt i våras. Jag har sen dess köpt ett i samma färg som objektivet och har således ett liggande (men nu behöver du ju inte köpa ett iom att d ingår) :)

Man måste ju se till att Canon drar in mer stålar så att dom i framtiden har råd att skicka med stativfäste till 70-200/4:eek:rna också!!

Sen får man väl en del annat för pengarna också... =)

Samma stativfäste finns på ebay för, hör och häpna, sju dollar inklusive frakt

Det var som fan! Det låter nästan för bra för att vara sant, och du vet väl att om något gör det så är det inte det. Jag påstår eller menar absolut INTE att det inte stämmer, men det är ju otroligt billigt! Särskilt som ju dollarn är billig just nu också. ;-)

Det var som fan! Det låter nästan för bra för att vara sant, och du vet väl att om något gör det så är det inte det. Jag påstår eller menar absolut INTE att det inte stämmer, men det är ju otroligt billigt! Särskilt som ju dollarn är billig just nu också. ;-)

Har beställt ett sådant idag till mitt fasta 200 2.8 och räknar kallt med att det kommer att komma på någon vecka. Jag har beställt en hel del fototillbehör på ebay (från Kina) , pirat som original, och aldrig blivit lurad. Handlar bara av stora säljare med många och goda omdömen.

Motljusskyddet som jag tidigare i sommar köpte till mitt numera sålda EF-S 15-85 kostade mig 30:- (pirat) jämfört med Canons egna för 350:-. Funktionsmässigt skiljde det ingenting, bör tilläggas.

ANNONS
Götaplatsens Foto