Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pirat-motljusskydd till 70-200/4?

Produkter
(logga in för att koppla)
När det gäller stativfästet så kan det påpekas att det skiljer sig en hel del mellan E-bay varianten och canons orginal (ja, jag har båda). E-bay utgåvan fungerar, men har inte snabblåsning som originalet och är lite klenare - det fungerar, och med tanke på den löjliga prisskillnaden så är det motiverat att köpa piraten även om den är märkbart sämre.

När det gäller stativfästet så kan det påpekas att det skiljer sig en hel del mellan E-bay varianten och canons orginal (ja, jag har båda). E-bay utgåvan fungerar, men har inte snabblåsning som originalet och är lite klenare - det fungerar, och med tanke på den löjliga prisskillnaden så är det motiverat att köpa piraten även om den är märkbart sämre.

Bra att du klargör detta! Med andra ord så får man skruva gängan den hela vägen, jämfört med originalet som skruvas ett varv och sedan kan vridas ur. Kan nog acceptera den skillnaden trots allt-;)

Däremot verkar det inte skilja något alls på det som i sverige säljs (importerat från kina) för ca 400 spänn och det som säljs på ebay för sisådär en 7-10 dollars. Jag är förvisso ingen storanvändare av stativ, så jag har inte testat så värst mycket - men fästet från ebay passade i alla fall både på gluggen och i stativgängan.

Betalar man, vad, 1600 spänn, för canons origial så borde det fasen vara guldpläterad titanlegering och livstidsgaranti.

ANNONS
Götaplatsens Foto