Annons

pixma ip4000 m grönstick

Produkter
(logga in för att koppla)

mc bruno

Aktiv medlem
Godkväll!

Vet inte riktigt om jag är i rätt forum men jag ser min skrivare som ett tillbehör.

Såhär är det: När jag skriver ut mina bilder använder jag en canon pixma ip4000 som jag tycker är en mycket kompetent skrivare, men men men... Jag får grönstick i skuggpartierna!!!!

Detta händer särskilt i tex hårfästen. Trodde först det var en inställningssak tills jag bytte den svarta lilla patronen senast, altså den som är till för foton. När jag tog bort skyddet fick jag givetvis färg på fingrarna. När jag skulle tvätta bort den upptäckte jag att när färgen tunnades ut på fingrarna var den inte längre svart utan GRÖN! Inte konstigt att jag får grönstick.

Är det fler som upplevt samma sak?
Går det att göra något åt det?
Hur tänker canon?

Måste tillägga att jag givetvis avänder orginalpartoner.

tack på förhand.

Min 4000 tenderar snarare att gå mot rött. Men jag misstänker att det mer har med okalibrerad skärm och mina egna varmare preferenser att göra än själva skrivaren.

Många svarta färger av de flesta typer blir gröna eller grönaktiga om man späder ut dem tillräckligt. Och på dina bilder sprutas inga utspädda färger.
Den enda gång jag fick färgfel på min IP4000 var när skrivarhuvudet packade ihop och tackade för sig. Men då var det inte frågan om ett stick - utan rejäl missfärgning.

ANNONS
Götaplatsens Foto