unit
Aktiv medlem
Har just fått tillbaka min först rulle plåtad med min fars gamla Leica (en IIIf från 1952), ser bra ut men det är lite ojämt i exponeringarna (använder en Gossen Variosix och mäter med), är det någon som har tips när man skall fota med en sån här kamera.
Gärna tips på bra objektiv som man kan köpa till, har för tillfället ett Leitz Elmar 50mm 3.5 (orginal antar jag) och ett Jupiter 35mm 2.8 (ger förvånansvärt skarpa bilder).
Skulle gärna vilja ha lite bättre ljusstyrka och så skarpa objektiv som möjligt.
Tack på förhand!
Gärna tips på bra objektiv som man kan köpa till, har för tillfället ett Leitz Elmar 50mm 3.5 (orginal antar jag) och ett Jupiter 35mm 2.8 (ger förvånansvärt skarpa bilder).
Skulle gärna vilja ha lite bättre ljusstyrka och så skarpa objektiv som möjligt.
Tack på förhand!





