Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pocket Wizard-> Canon 580 EX

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
prova kortsluta kontakten som normalt skall in i pocketsaken

funkar inte det, prova jorda mittpinnen i blixen.

är kameraskon i änden på kabeln helt av metall kanske den kortsluter nån av de mindre kontakterna på ett illa sätt, prova tejpa i så fall så de inte tar i metallen
 

massemus

Avslutat medlemskap
Vettifasen om jag våga kortsluta ngt!!
Den del som sitter på blixten är icke helt av metall, endast fästet samt mittenpinnen
 

massemus

Avslutat medlemskap
Jag har löst det!!!

Tog fram kniven och gröpte ur lite plast i skenan för fästet vid blixten.
Sen fungerar det.

Tack för att du tog din tid.

Magnus
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
det e lugnt kortsluta med ett gem. det är låg spänning på blixten och kortslutningssäkert.

jag menade den del som är en kopia av kamerans tillbehörssko

I grunden funkar det i M läge så att den mittre lite större kontakten jordas till jord, jord sitter i kanten, dvs ej under) blixtens plastsko, som en metallremsa. Kopplar man samman dessa så skall den blixtra.

Antar det gör det då du antagligen har en fungerande 580 på kameran.

Kvar e då kabelbiten o pocketw. Då sätter du fast kabelbiten o i den lilla kontakten kan du nu kortsluta om den enbart har två poler, då borde blixten blixtra. Gör den det så läs på hur du kanse kan ställa nått i pocketwizarden, tex om den är känslig på vilket stift + o - kommer in, ta tex en Canon 350, d60 osv, de är ju känsliga på att + är mittenpinnen
 

massemus

Avslutat medlemskap
Jag har löst det!!!

Tog fram kniven och gröpte ur lite plast i skenan för fästet vid blixten.
Sen fungerar det.

Tack för att du tog din tid.

Magnus
 
ANNONS