Annons

Pocket Wizard hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

massemus

Avslutat medlemskap
Kablar sökes för Pocket Wizard !!!

Tycker det är en djungel med kopplingar för Pocket Wizard!

Vilka kablar behöver jag för att koppla in följande:

Canon1D mkII ------> Pocket Wizard Plus

Canon 580 EX ------> Pocket Wizard Plus

Tacksam !!
 

stoltz

Aktiv medlem
Pocket wizard sätter du i kamerans blixt sko om du vill fjärrutlösa en blixt. Det är sladd till blixten du behöver. Dock så är det så att vissa sladdar kan bli lite dyrare - Jag fick ge nästan 300 kr för min sladd mellan wizard och elinchromeblixtarna.

Du kan även fjärrutlösa kameran frånn wizard - Sladd för detta brukar följa med.

Du behöver minst två wizards - En till kamerans blixtsko (sändare/mottagare) och en som du kopplar till blixten (mottagare).

Vad du skall med en wizard till 580:an förstår jag inte, då det finns betydligt billigare fjärrlösningar för denna blixt.
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Fast de flesta lösningar som du tänker på klarar nog inte de avstånden som PW:n klarar.

Den har betydligt längre räckvidd (100-150m) än billigare lösningar.
 

Stiffneck

Aktiv medlem
Du behöver som sagt ingen sladd mellan din kamera och sändaren, den sätter du direkt i din kameras bilixtsko.

För att synka med en 580 behöver du en PC-kontakt till denna. Hama tillverkar en adapter för detta, finns i bättre fotoaffärer. Den kostar ett par hundra.

Mellan blixten och radiosynken sätter du sladden som följer med mottagaren (om du inte har sladden så ska den ha en 3,5 mm- och en PC-kontakt, hane-hane)

/Magnus
 
ANNONS