Annons

Powershot G5 - krångel med strömförsörjning

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin F

Aktiv medlem
Jag har en Powershot G5:a som dog ganska nyss. Den reagerade inte överhuvud taget när man försökte starta den. Nu visade det sig att om jag har nätadaptern inkopplad funkar den fint.

Igår skruvade jag isär den och rotade runt lite på kontakterna i batterifacket (tänkte att det kanske var dålig kontakt). Nu får jag liv i kameran, men det enda den säger är "Change the batteries", alltså att de är slut. Det rör sig dock om fulladdade batterier, så det måste vara att kameran får för låg spänning av annan anledning.

Någon som har haft samma problem eller har några tips?

Hej, Martin!

Jag har en Powershot S3 IS. Jag har mycket batteriproblem med den. Jag har också råkat ut för att kameran inte reagerar överhuvudtaget på vad som ska vara fulladdade batterier.

Fungerar kameran med några batterier överhuvudtaget? Testa gärna med engångsbatterier. Om den fungerar då är det troligtvis batteri/laddarproblem.

Om du kommer fram till att det är batteri/laddarproblem kan jag hänvisa till tråden http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=833288#post833288

Vänliga hälsningar.
Lasse C

Nej, det förstår jag då. Jag trodde faktiskt att hela Powershotserien använde uppladdningsbara AA-batterier och också kunde använda engångsbatterier.

Men det måste ju som du skriver vara något trassel med spänningsnivån vid just batterianvändning, fast inte nödvändigtvis med själva batterierna i sig, eftersom kameran fungerar med nätadaptern.

Kanske kan någon annan komma med något konkret tips, men jag har tyvärr inget bättre tips än att kontakta Canon.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto