Annons

Powershot S100 - problem objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Nu har min S100 lagt av igen dvs objektivet fastnar i utfällt läge. Jaghar haft felet tidigare men efter reparation, misslyckades första gången, så var den okey. Men nu dyker samma fel upp igen. Hittat på andra forum att det är ett kännt problem. Utanför garantitiden men skall kanske chansa på att skicka in den, kanske får lagad gratis? Ngn annan som upplevt samma problem?

Tror dock att det blir en ny kompakt framöver och annat märke kan ju vara värt att testa.

/anders

Nu har min S100 lagt av igen dvs objektivet fastnar i utfällt läge. Jaghar haft felet tidigare men efter reparation, misslyckades första gången, så var den okey. Men nu dyker samma fel upp igen. Hittat på andra forum att det är ett kännt problem. Utanför garantitiden men skall kanske chansa på att skicka in den, kanske får lagad gratis? Ngn annan som upplevt samma problem?

Tror dock att det blir en ny kompakt framöver och annat märke kan ju vara värt att testa.

/anders

Har Canon inte lärt sig av problemet av detta i senare SXXX kameror? Har märke X/Y haft problemet och löst det?

Det har jag råkat ut för flera gånger, visserligen på två andra fabrikat, och det har hjälp att ta ur batteriet en stund, i något fall flera timmar. När man sedan stoppar i batteriet igen brukar kameran ha kommit på bättre tankar och dra in gluggen efter lite fram- och tillbakaåkningar. Men då har det inte varit något mekaniskt eller annat fel.

Jag saklo chansa och skicka in den fö reparation men jag tror inte att det lönar sig dvs för dyrt. Tar dom det på goodwill så är det annan sak.

ANNONS
Götaplatsens Foto