Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på Nikonutrustning (F5+optik&tillbehör)

Produkter
(logga in för att koppla)

-Ale

Aktiv medlem
Ja F5án är ruskigt billig på begmarknaden just nu , har sett hus i A-skick för 4000 !
sanslöst med tanke på hur mycket kamera man får , det är ju var de flesta betalar för digitala kompakter som nästan inte är värda att kallas kamera ..
Jag skulle slå till , billigt för både gluggarna och huset .
och håll utkik för det kommer massa F5-utrustningar på blocket varje vecka.

lycka till !
mvh Ale
 

Segeson

Aktiv medlem
Mobilnumret ägs av en Håkan Persson, Härjedalens Pressfoto, troligen är Solweig (hon som står för annonsen) en i familjen.


Det är nog ingen fara att köpa dessa grejer, men tänk på att F5:an antagligen är körd i företaget.
 

overtune

Aktiv medlem
Jo, när man köper en begagnad F5:a så bör man kolla lite i vilket skick de är och hur många rullar de har gått...

Köpte en för ett halvår sen och letade då runt mycket på nätet. Många av dessa "kap" visade sig vara ganska hemska kameror. Antingen såg de ut som om de legat i ett träsk den senaste tiden, eller så var de riktigt fina till det yttre, men hade gått VÄLDIGT många rullar...

Men sen är ju också F5:an en otroligt hållbar kamera...
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ja det är ett bra paket till bra pris.

Om det är skjutzoomen så betingar den ett värde ngnstans mellan 2-4 tusen beroende på skick.
oavsett vilket så är det en fin optik.
 

Joachim

Aktiv medlem
Segeson skrev:
Mobilnumret ägs av en Håkan Persson, Härjedalens Pressfoto, troligen är Solweig (hon som står för annonsen) en i familjen.


Det är nog ingen fara att köpa dessa grejer, men tänk på att F5:an antagligen är körd i företaget.
Jag kollade upp numret strax efter jag postat tråden och upptäckte samma sak, men, den kan vara i gott skick ändå.
 

afe

Aktiv medlem
Jag tycker det ser ut som en bra affär. Prylarna ser ju inte slitna ut på bilden (och det är ju inte heller den äldre skjutzoomen).

Jag skulle nog inte köpa prylarna osett, i och med att det ändå är rätt mycket pengar.
 

avslutat

Aktiv medlem
Tänk att få hämta utt det där paketet på posten och ha en ledig dag framför sig. F5:an är nog, trots digitalisering och övergång till Canon, min drömkamera.
 

Joachim

Aktiv medlem
Hur står sig en F5 mot ex. EOS 1:an?
Just nu har jag en EOS600 som krånglar en hel del, funderar på att skaffa mig en "ny" kamera, ex. en EOS1.
 

Loke

Aktiv medlem
Såg att du har ett par objektiv till din eos 600. Är du nöjd med dom så är det väl bara att fortsätta med canon. Har sett att ett par eos 3 hus ligger ute bland annonserna, det ska vara ett mycket kompetent hus med en del gemensamt med eos 1v (vad gäller AF och ljusmätning iaf). Relativt billig dessutom. Bara ett tips, fler kommer nog.
 

overtune

Aktiv medlem
Joachim skrev:
Hur står sig en F5 mot ex. EOS 1:an?
Just nu har jag en EOS600 som krånglar en hel del, funderar på att skaffa mig en "ny" kamera, ex. en EOS1.
Tja, många pratar ju om F5:an som "världens bästa kamera"... Och visst, jag kan inte påstå att jag använt någon annan kamera som jag gillar bättre...

Men en kamera är inte bättre än dom objektiv som sitter på. Så om du redan har några canon objektiv så är det ju givet att köra vidare på det! Det är iallafall min åsikt! :)

M.V.H Johan Runesson
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ja Johan jag håller med.
Men det klart om man nu skall byta upp all optik oxå så kan det vara lönt att snegla på Nikon.

Det är många som fotograferar som konverterar till Canon när de blir digitala.
Det är jättebra, för mig alltså...
 

Joachim

Aktiv medlem
Jag förstår till fullo vad ni menar, problemet är att det ena objektivet måste renoveras, så till syvende och sist har jag endast ett "riktigt" Canonobjektiv kvar, iaf fungerande. ;)
Ville mest ha lite synpunkter på arbetshästen F5.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Åker du skidor?

Då är det lite jobbigt att inte kunna ta av batteripacket som slår mot bröstet. Framförallt i puckelpisten.

Det är en fin kamera. Den har aldrig svikit mig.
Jo 1 gg med en svartvit rulle. Troligtvis var det SBS men jag vet fortfarande inte varför.
 

StefanA

Aktiv medlem
Erik Schalin skrev:
Därfär att det är en Manuell kamera med möjlighet till AF.
Precis så såldes F4an från Nikons håll
Priset för en dyr original el-trådutlösare tillkommer till F5:an. F5:an slukar dessutom mycket batterier jämfört med F4:an. Fotar du mycket sport i närbild är F5:an bra mycket bättre men annars tycker jag F4:an är bättre för typ allmän foto och naturfoto ute i fält. Den har bla T-läge utan strömförbrukning vilket F5:an saknar.

F4:an var en drömkamera för mig när jag runt -91 bytte från Minolta till Nikon. Idag är de snart gratis. Har två st.
 
ANNONS