Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris sättning

Produkter
(logga in för att koppla)

Kramer

Aktiv medlem
Har en fundering.
Har ett eventuellt eventfotografering under 4 dagar i Juni. Kunden frågar nu vad det skulle kosta och jag lovade att ge ett kostnadsförslag.

Kund har tidigare knappt några bilder från eventet, så efterfrågan är stor. Dom vill ha översiktsbilder, typ som dokumentärfoto under fyra dagar.

Nu bor jag 200 meter från eventet så rese kostnader blir det ju knappt.

Vad är ett skäligt pris för detta, sitter med SFF prislistan framför mig men den täcker inte denna punkt så väl. Jo den har ett timpris men 4 dagars foto :p

Snabba svar vore tacksamt.

Om du inte har egen firma så får du förhandla till dig en egen lön som inkluderar ersättning för egen kamerautrustning.

Har du firma kan du titta på prislistan men betänka att den är en riktlinje för etablerade yrkesfotografer. De flesta fotografer har ett dagspris. 3000-4000 per dag är ganska vanligt om man är färsk och får ett längre uppdrag. Så 12 000-16 000 kan vara rimligt ex moms, men inklusive sociala avgifter.

Okej.

Ska kika på detta, tack för det snabba svaret!
Prissättning är det svåraste av allt tycker jag, svårt att prissätta en tjänst :D

ANNONS
Götaplatsens Foto