Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisbild Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

Heartz

Ny medlem
Hej!
Vet inte om man kan använda forumet till detta
Men behöver hjälp med prisbild för lite Nikon utrustning, har sökt runt lite själv och hittar inget exakt.

Vad kan man sälja detta för?

Nikon D850 - 71200 exponeringar.
Extra batterigrepp till Nikon D850

Laddare till både original batteri och extra batteriet.

Nikkor 70-200mm f/2.8E FL ED VR objektiv med stativfot.

Nikkor 200-500mm f/5.6E ED VR objektiv.

Allt är i riktigt bra skick, fullt fungerande och kommer med originalkartong.

Finns inget exakt. Bästa rådet är att kolla på avslutade annonser på Tradera. Blocket visar ju bara vad säljaren vill ha, aldrig vad köparen faktiskt betalar.
Vet inte var du bor men Kamerastore har ju öppnat en butik i Stockholm. Gamla Wibergs Foto (tror jag butiken hette).
Du kan få en uppfattning om vad mpb och keh begär för motsvarande utrustning. Men så mycket får du sällan om du själv säljer.

Hej!
Men behöver hjälp med prisbild för lite Nikon utrustning, har sökt runt lite själv och hittar inget exakt.

I runda slängar 15' för hus med batteri, 10' för 70-200 och 6´ för 200-500.

Sen kan du hoppas på lite budgivning om du lägger det på Tradera.
Bäst tror jag i så fall som enstaka enheter, inte paket.

Det har gått utför med priset på äldre Nikon-grejer sen de gick över till spegellöst och Z-objektiv.

I runda slängar 15' för hus med batteri, 10' för 70-200 och 6´ för 200-500.

Sen kan du hoppas på lite budgivning om du lägger det på Tradera.
Bäst tror jag i så fall som enstaka enheter, inte paket.

Det har gått utför med priset på äldre Nikon-grejer sen de gick över till spegellöst och Z-objektiv.
Tack så mycket! Uppskattas🙏🏽

Instämmer i stort med några av ovanstående. Jag skulle säga knappt 15 för D850. Den behöver vara i mycket fint skick. Det är också en fråga om att ha lite flax.

Äger ett 200-500 som jag försökte sälja för något år sedan. Det var rätt svårt att hitta intresserade. Jag tror också det är svårt att få mer än mycket mer än 10k för 70-200… (på Blocket)

Generellt sett måste man dra av minst 20% av vad Fotobutikerna tar för begagnat i motsvarande skick. Rajala tar exv 18k för D850. Mattson lägger sig lägre.

Scandinavian Photo har gett rimliga prisförslag när jag frågat dem tidigare. Men det förutsätter såklart att man köper något annat…

Lycka till…

Få en kostnadsfri offert via MPBs hemsida så får man ett hum. Kan tillägga jag fick betydligt mer av MPB för min mint-condition 70-200 FL E än vad prutarna på blocket ville ge
Håller med Thomas. Jag fick mer betalt för min X100V av MPB än vad prutare ville ge på Blocket. Vidare är det smidigt att sälja till MPB då man får en fraktsedel och DHL hämtar paketet, frakt ingår i offerten. Pengarna hamnar på bankkontot efter några dagar.
Sedan lyckades jag tjata till mig lite mer än vad de bjöd ursprungligen men det berodde nog mer på att en X100V var så pass lättsåld att de sålde den väl samma vecka de fick in den.

Sälj grejerna på Tradera var för sig så får du precis så mycket som någon är beredd att betala. Du slipper alla tråkiga samtal och får utrustningen såld.

Hej!

Kontakta Cyberphoto dom är bra på begagnat.

ANNONS
Götaplatsens Foto