Annons

Priser på utrustning i Japan

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej hej!

Bara undrar om det är nogon som har erfarenheter av kameraköp i japan, hur mycket det skilljer i pris. De modeller som är intressanta är Nikon D200 eller D80, vet någon om nån annan modell är det klart välkommet oxå!

Anledningen till att jag frågar är att bror min ska till japan och undrar om det blir värt det att köpa kamera där istället.

Allt gott!
Peter

Inte så svårnavigerad, däremot svårläst... Klicka på den grå fliken högst upp bredvid "Home" så kommer du till digitalkameror (fliken till höger om den är filmkameror, sedan "pasokon"=personal computer, etc).

D80 hus: 119.800 JPY
D200 hus: 198.000
D200 m 18-70 238.000 (dessutom något paketerbjudande på Lexar 2GB 133, såvitt jag förstår rabatt 12.000 JPY, men förstår inte allt)

Bilagor

• 060227_094341_1ds_yodobashi_fs.jpg
    060227_094341_1ds_yodobashi_fs.jpg
    95.5 KB · Visningar: 207
Hej Patrik, förresten! Hade du det bra i Japan? Ser nu att jag inte svarat på din fråga sist i denna tråd. Ska fråga hustrun när hon kommer hem - hon är i Japan just nu och jag är osäker.

niklasl skrev:
Hej Patrik, förresten! Hade du det bra i Japan? Ser nu att jag inte svarat på din fråga sist i denna tråd. Ska fråga hustrun när hon kommer hem - hon är i Japan just nu och jag är osäker.

Hej

Det var riktigt bra och vi åker gärna dit igen någon gång. Toppenbutik också, Yodobashi.

Fråga gärna om du har lust, min kollega tror som jag men är inte helt säker.

Tack för mycket bra Japantips Niklas!

Längtar själv dit, varmt o skönt så här års och ofta väldigt vackra höstfärger - bästa tiden att åka dit, tycker jag (andra föredrar våren).

En sajt som ger mig rätt bra japan-vibbar är Bitter Girls: http://fotologue.jp/bittergirls/. Av någon anledning tycks inte hans nya Flash-baserade sajt funka så bra hos mig, men bilderna känns klart japanska (vilket ju motiven också är). Han har lyckats återskapa någon form av "leksakskänsla" som man ibland kan få i Japan, där utomhus ibland känns som inomhus.

Verkligen. Många bilder ser ut att vara från modeller av stan. Kanske det till viss del beror på att oskärpan påminner om en macrobild?

Ja, han använder Canons T/S-optik och tiltar för att lägga skärpan "fel", vilket skapar känslan av att man tittar på modeller. Till det bidrar hans färgbehandling. Som helhet känns det rätt japanskt för mig.

ANNONS