Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisfråga - Epson 4990

Produkter
(logga in för att koppla)

px41

Ny medlem
Jag har följt en hel del diskussioner angående scanners för att digitalisera den äldre delen av mina foton. Valet har slutligen fallit på Epson 4990.

På pricerunner såg jag att Pixmania sålde denna för ca 3300 vilket är betydligt lägre än vad övriga återförsäljare tar. Är det någon som vet var hunden ligger begraven eller har någon erfarenhet av Pixmania?

Min förköpsångest behöver lite feedback innan jag vågar beställa... :)

Mvh

Såg samma sak som du sett, beställde och fick min 4990 häromdagen, inga hundar begravna verkar det. Undrar också varför Pixmania är så pass billigare än andra men det är väl bara att tacka och ta emot!

Mvh
Ulf

Och jag har gjort det...

Och bara för att lägga till...
Jag köpte en 4990 Photo för ett år sedan och har sedan dess scannat in tusentals gamla negativ av en mängd olika kända och okända format som jag fick ärva av min far från släktens historia!

Det finns säkert superscanners som är ännu bättre men överlag var detta för mig ett kanonbra sätt att scanna in, digitalisera och på så sätt behålla en negativskatt för mig och kanske för mina barn.

Låt det ta tid - att scanna med lite OK upplösning tar ju tid men har man inte bråttom så är det supersmidigt. Jag fann att mitt antivirusprogram segade ner scanningen väsentligt så för att snabba upp så kopplade jag bort Internet och Antivirus under scanningen.

Lycka till!
Jon

Jag skulle inte rekommendera Pixmania. Många vänner till mig har inte ens fått grejorna de beställt. Leveranstider på 3-4 veckor är inte ovanligt.
Kolla upp nätföretag väldigt noga innan du handlar, jag brukar lita till min magkänsla.. har funkat utmärkt de senaste 3 ebay-åren iaf :)

Japp slog osså till på en 4990 på Pixmania lär inte bli billigare.
inga problem en vecka tog det men då var det
över Nyårshelgen ändå.

ANNONS
Götaplatsens Foto