Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Prisvärd eos 300v?
- Trådstartare geronimo13
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
801 har inte spotmätning, 801s har det.
Det är en slitstartk kamera.
Objektiven har lite taskig ljusstyrka.
Jag använder själv det 35-70 som är med och det är ingen höjdare, värt ett par tre hundralappar beg.
Det är ett vettigt startpaket.
Blixten däremot är nog ingen höjdare men hellre en taskig blixt än utan.
Tidigare hade jag en 4000AF blixt och det var ett lyft att låna svärfars SB24. Det ska bli spännande att få se de nya SB26-bilderna som borde anlänt hem idag.
Nikons gamla slitvarg 80-200/2,8 med skjutzoom bör du få för mellan 4-5500 kr. Jag gav 6000 för mitt för ca 10 år sedan och det är det jag menar med att värdet står sig på bra optik.
En 35-70/2,8 från 2-3500 beroende på slitaget.
Det är en slitstartk kamera.
Objektiven har lite taskig ljusstyrka.
Jag använder själv det 35-70 som är med och det är ingen höjdare, värt ett par tre hundralappar beg.
Det är ett vettigt startpaket.
Blixten däremot är nog ingen höjdare men hellre en taskig blixt än utan.
Tidigare hade jag en 4000AF blixt och det var ett lyft att låna svärfars SB24. Det ska bli spännande att få se de nya SB26-bilderna som borde anlänt hem idag.
Nikons gamla slitvarg 80-200/2,8 med skjutzoom bör du få för mellan 4-5500 kr. Jag gav 6000 för mitt för ca 10 år sedan och det är det jag menar med att värdet står sig på bra optik.
En 35-70/2,8 från 2-3500 beroende på slitaget.
pola
Aktiv medlem
verkar vara ett bra paket du har hittat.
annars kanske detta kan vara något:
http://www.fotosidan.se/classifiedads/view.htm?ID=3995
Eos 33 är en riktigt bra kamera, och det är stor omfång på objektiven.
annars kanske detta kan vara något:
http://www.fotosidan.se/classifiedads/view.htm?ID=3995
Eos 33 är en riktigt bra kamera, och det är stor omfång på objektiven.
geronimo13
Aktiv medlem
Okej, kanske värt att investera i då. Men inte just nu då ekonomin inte är lika stark får bli senare
Jobbar heltid och bor hemma så det är inga problem 
Sparar inför en resa nu dock.
Men hur stor är skillnaden på tex det nikon du nämner och det i annonsen
och det "fina" canon mot det i annonsen?
Sparar inför en resa nu dock.
Men hur stor är skillnaden på tex det nikon du nämner och det i annonsen
och det "fina" canon mot det i annonsen?
Erik Schalin
Aktiv medlem
Om du väljer beg. så kvittar det om du väljer mellan Canon eller Nikon, Alltså Canon 70-200/2,8 eller Nikon 80-200/2,8.
Man kan säja att Canon idag leder det digitala racet och de verkar ha gett sig sjutton på att det ska förbli så.
Canons extendrar är DYRA men bäst.
Canon har ett större utbud objektiv och det händer en del även på proffssidan (16-35/2,8).
Canon har ofta ett mellanprisalternativ på objektiv som Nikon saknar, 70-200/4.
Det säljs mer Canonprylar än Nikon i Sverige.
Det verkar som att Nikon har en ngt högre hållbarhet i toppklassen, men det är en marginell skillnad. Men det påverkar beg.marknaden som då blir mindre för Nikon.
Sedan skall huset passa i dina händer.
man skall också titta på märkenas blixtprogram.
Hade jag valt idag så hade det blivit Canon men jag börjar ju inte från början. Innan man köper Canon kan det vara ekonomiskt lönsamt att prata med, 08-89 06 25, han brukar annonsera i varje nummer av FOTO.
Man kan säja att Canon idag leder det digitala racet och de verkar ha gett sig sjutton på att det ska förbli så.
Canons extendrar är DYRA men bäst.
Canon har ett större utbud objektiv och det händer en del även på proffssidan (16-35/2,8).
Canon har ofta ett mellanprisalternativ på objektiv som Nikon saknar, 70-200/4.
Det säljs mer Canonprylar än Nikon i Sverige.
Det verkar som att Nikon har en ngt högre hållbarhet i toppklassen, men det är en marginell skillnad. Men det påverkar beg.marknaden som då blir mindre för Nikon.
Sedan skall huset passa i dina händer.
man skall också titta på märkenas blixtprogram.
Hade jag valt idag så hade det blivit Canon men jag börjar ju inte från början. Innan man köper Canon kan det vara ekonomiskt lönsamt att prata med, 08-89 06 25, han brukar annonsera i varje nummer av FOTO.
geronimo13
Aktiv medlem
det kanske jag ska göra
Har kollat med på paketet ovan, med eos33
och halvt om halvt köpt det. ÄR det där med ögonstyrning nåt å ha? Som eos 30 har?
och halvt om halvt köpt det. ÄR det där med ögonstyrning nåt å ha? Som eos 30 har?
geronimo13
Aktiv medlem
Har även kollat på detta paketet jag får för 5500:-
http://www2.blocket.se/view/1038645.htm?l=0
Vad säger ni detta eller canon?
http://www2.blocket.se/view/1038645.htm?l=0
Vad säger ni detta eller canon?
nysteanders
Aktiv medlem
Hej Daniel,
Jag köpte mig en 300V i januari och jag har bara gott att säga om kameran så långt.
Jag är nybörjare så jag köpte "bara" paketet med 28-90 DC-objektivet som ofta följer med, så jag kan inte ge dig några råd angående större zoomar. Det täcker det mesta för mig just nu, men jag tänkte precis som andra råder Dig till: Att köpa riktigt vassa begagnade objektiv senare när plånboken så tillåter. Detta var just orsaken till att jag valde Canon (utbudet av begagnade objektiv är mycket stort).
Lycka till!
Anders
Jag köpte mig en 300V i januari och jag har bara gott att säga om kameran så långt.
Jag är nybörjare så jag köpte "bara" paketet med 28-90 DC-objektivet som ofta följer med, så jag kan inte ge dig några råd angående större zoomar. Det täcker det mesta för mig just nu, men jag tänkte precis som andra råder Dig till: Att köpa riktigt vassa begagnade objektiv senare när plånboken så tillåter. Detta var just orsaken till att jag valde Canon (utbudet av begagnade objektiv är mycket stort).
Lycka till!
Anders
pola
Aktiv medlem
geronimo13 skrev:
det kanske jag ska göra
Ögonstyrningen fungerar bra, den blir bara bättre och bättre ju mer man kalibrerar.
Sen är det kanske inte någon man behöver utan man får se det som en kul funktion...
som sagt eos33 är en fin kamera.
geronimo13
Aktiv medlem
Japps har köpt mig en Eos 33, köpte eos33 paketet som det är länkat till här ovan. Har inte fått kameran ännu ska hämta den imorgon. Ser fram emot det 
Erik Schalin
Aktiv medlem
Eos5'ans ögonstyrning fungerar inte om du bär glasögon.
pola
Aktiv medlem
har ingen aning om eos 30 fungerar med glasögon (har inga) men man kan ju ändra på dioptri inställningarna i sökaren så man borde klara sig utan glasögonaErik Schalin skrev:
Eos5'ans ögonstyrning fungerar inte om du bär glasögon.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Alldeles riktigt kameran behöver inga glasögon.....
Problemet är i grund att ögonstyrningen uppfattar glasögonens reflexer som pupillrörelser.
Problemet är i grund att ögonstyrningen uppfattar glasögonens reflexer som pupillrörelser.