Annons

pro show gold vs windows movie maker

Produkter
(logga in för att koppla)

growingart.se

Aktiv medlem
Vilka är era åsikter när det gäller bu eller bä för respektive program om man vill göra bildspel med snygga övergångar och egenkomponerad bakgrundsmusik?

Proshow

Mikael
Har inte provat Windows Movie Maker men är helt nöjd med Proshow Gold. Väl fungerande bildshower med lugna och fina bildövergångar och fortfarande med hög kvalitet, även om man bränner den på en DVD och tittar på en "gammal" TV.
Har dessutom fått en gratis uppdatering nyss så jag är helnöjd.
Nackdelen kan kanske vara att man måste ladda ner en Viewer för och kunna titta på bildspelen (web baserade) i en annan dator, men kan tänka mig att det är för och hålla uppe kvaliteten.
Leif

Tack Leif. En klar fördel är om man har möjlighet att spara i olika format så att man utan att behöva installera något kan titta vid DVD, projektor eller om man lägger upp på en hemsida som gemene man kan titta och lyssna på utan att ladda ner.

Har letat runt lite i "djungeln" efter nåt bra program för bildvisning. Alla har sina för och nackdelar men hamnade till slut för detta (datorn började bli full med olika bildtittar prg !!).

Tanken bakom mitt köp var inte och lägga ut bildspel på nätet, utan i första hand bränna egna DVDer och göra egna bilspel till datorn, typ HTPC. Tycker fortfarande kvaliteten är mer än godkänd då Du kan göra snygga övergångar, använda lager, lägga in filmsnuttar och musik efter behag.

Men jag kan hålla med om att man inte ska behöva ladda ner några prg för och titta på någons hemsida.
Dock har senaste utgåvan möjlighet och tillverka en "streaming FLASH movie" för beskådning.
Leif

Tycker också att Pro Show Gold är suveränt.
Har testat en del olika även dom från MS men har fastnat för PS Gold.

ANNONS
Götaplatsens Foto