Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem Hasselblad filmmagsin

Produkter
(logga in för att koppla)

sodeto

Aktiv medlem
Hej, ni svenskar måste ju kunna svara på det här;)
Jag var ut och lufta min 500C/M idag. Tog slut en film i ett magasin utan bekymmer, men då jag bytte gick det inte att avfyra...
Hemma jämförde jag de olika magasinen. Då man drar ut darksliden ca halvvägs, ”försvinner en metallbit” neråt i hålet där en tapp från kamerahuset känner av om darksliden är i eller ej. På det här magasinet for den bara havvägs, dvs en del av den täckte fortfarande öppningen och tappen går inte in. Är det här nåt man kan / vågar åtgärda själv? Isåfall hur? Eller är det service som gäller?

Hälsningar från Finland
Tommy S.
 

luminousoctaves

Aktiv medlem
Tips: Gå med i gruppen ”Analoga Fotografer” på Facebook. Där finns drygt 3.000 st analoga kameraanvändare och således galet mycket kunskap.

Jag har en 500 C/M och det ringer en klocka angående ditt fel, kan har råkat ut för något liknande. Men kontakta reparatören analogakameror.se som fixar det mesta i Hasselbladväg.
 
ANNONS