Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Problem med 70-300 IS ?

Produkter
(logga in för att koppla)

OliverJägerman

Ny medlem
Hejsan!
Jag har ett Canon EF 70-300mm med IS som är köpt nytt i USA. När den ställer in autofokusen så brummar det konstigt från objektivet (vilket det inte har gjort inanan) men om IS är avstängd så låter det ingeting alls. Är det något allvarligt fel på mitt objektiv, någon som har varit med om detta innan?

Hur är det med garanti, det är köpt i en affär (kedja) som heter Ritz Camera och jag har ett garantibevis men det gäller kanske bara i USA?

Jag har inte just detta objektiv men 2 andra Canon objektiv med IS och båda "surrar" när stabiliseringen jobbar.

Jag tror alltså att det är IS som låter, inte autofokusen och att det du hör är normalt.

Tyckte själv att dessa ljud var lite störande i början men idag störs jag inte alls.

Mvh
Anders

Jag har ett sådant objektiv,och det surrar när IS jobbar! När du släppt avtryckaren och Is avslutar hörs ett "klick"! Det är fullt normalt!

ANNONS
Götaplatsens Foto