Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Problem med 7d

Produkter
(logga in för att koppla)

Osse9

Ny medlem
hej!
Har en fråga ang vår nya 7d.
När jag stoppat i minneskortet ett SanDisk Compact Flash Extreme 16GB 60MB/s så visar kameran 999 bilder kvar. När jag tagit ca 500 bilder står det fortfarande 999 i displayen!
Är det en inställning jag missat eller trasigt kort eller kamera?

Tacksam för tips!

Mvh

Anders

Kameran kan inte visa att det går att ta mer än 999 bilder, så det går att ta minst 999 till. När 998 bilder (eller färre) återstår kommer den att visa rätt.

Ursäkta men jag är helt färsk på denna kameran!
Jag trycker på Info men det finns inget om återstående bilder!

Då är den hopplöst trasig. Skicka den till mig, så ska jag skrota den på ett miljövänligt sätt!

Nä, men sätt igång kameran, tryck MENU, välj tredje inställningsmenyn (gul), välj Visningsalt. INFO.-knapp och kolla att Visar kamerainställningar är förbockat. Om inte, fixa det och hoppa ut via OK.

Tryck sen ner avtrycket halvvägs och därefter INFO en gång. Läs längst ner på bakre displayen.

ANNONS
Götaplatsens Foto