Annons

Problem med att aktivera ny licens i Capture One

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_99

Aktiv medlem
Skaffade mig sista versionen på Capture One ( 16.6 ) då min föregående inte hade stöd för Fuji X-T50.
Inget konstigt när jag installerade den, men när jag kommer till aktiveringen av licensen så blir det tvär stopp.
När programmet startas så ska man logga in på sitt Capture One konto för att aktivera licensen. allt jag möts av då ( efter fyllt i inloggningsuppgifter ) är kan inte hitta "local host". Har följt alla deras råd i FAQn för att komma tillrätta med problemet ( stängt av firewalls, gjort deras licens & sida till betrodda platser ), men inget hjälper.
Har kontaktat deras support, men det tar tid att få svar.
Är det någon annan som råkat ut för samma sak ? Har en lösning på problemet ?

Mvh/ Anders

Mac eller windows (vet inte om det skulle ha någon betydelse)?

Vilken webbläsare används vid aktiveringen?

Kanske enbart är ett tillfälligt problem eller hur länge har problemet varit för dig (timmar, dagar)?

Har du provat med deras forum? De har ett väl utbyggt forum där folk är ganska snabba att svara.
Nu är det ju semestertider och det brukar ta lite längre tid att få svar.
Hoppas det löser sig.

Har du provat med deras forum? De har ett väl utbyggt forum där folk är ganska snabba att svara.
Nu är det ju semestertider och det brukar ta lite längre tid att få svar.
Hoppas det löser sig.
Nej? Forumet har varit stängt sedan i februari.

Senast ändrad:
Skaffade mig sista versionen på Capture One ( 16.6 ) då min föregående inte hade stöd för Fuji X-T50.
Inget konstigt när jag installerade den, men när jag kommer till aktiveringen av licensen så blir det tvär stopp.
När programmet startas så ska man logga in på sitt Capture One konto för att aktivera licensen. allt jag möts av då ( efter fyllt i inloggningsuppgifter ) är kan inte hitta "local host". Har följt alla deras råd i FAQn för att komma tillrätta med problemet ( stängt av firewalls, gjort deras licens & sida till betrodda platser ), men inget hjälper.
Har kontaktat deras support, men det tar tid att få svar.
Är det någon annan som råkat ut för samma sak ? Har en lösning på problemet ?

Mvh/ Anders
Det framgår inte om du har uppdaterat en befintlig ver. eller installerat en ny upplaga. Men om det är en ny upplaga kanske du skall avaktivera och avinstallera den gamla ver. innan du installerar och aktiverar den nya. Avaktivering skall göras i under fliken "Hjälp" innan gamla programmet raderas.

Senast ändrad:
Hej !
Det är en nyinstallation av 16.6 versionen på Windows 10, Microsoft Edge.
Avaktivering av det gamla är gjort, efter första kontakten med CO.

Log filer och skärmdump skickade till CO.
Hoppades på att någon hade råkat ut för samma sak ( nåja inte en ond tanke ), och hade en underbar quick fix till mig. Hoppas att jag inte ska behöva ge upp CO och gå tillbaka till Lightroom.

Har laddat ner och installerat ny Capture One Pro på min dator. Men programet vill inte öppnas !?
Har tydligen problem ta bort mina "gamla" capture one från min dator:
Har rensat på min sida i Capture One , men på min dator ligger de kvar i filhanteraren, dator säger de öppna i annat program ??? under program hur får jag bort dem där ? (se bif. skärmdump)
Någon som vet ?

Bilagor

• install2.jpg
    install2.jpg
    2.5 MB · Visningar: 10
Har laddat ner och installerat ny Capture One Pro på min dator. Men programet vill inte öppnas !?
Har tydligen problem ta bort mina "gamla" capture one från min dator:
Har rensat på min sida i Capture One , men på min dator ligger de kvar i filhanteraren, dator säger de öppna i annat program ??? under program hur får jag bort dem där ? (se bif. skärmdump)
Någon som vet ?
Har för mig att det finns på Caputer One FAQ hur man tar bort den gamla installationen. Det är viktigt att göra så som de rekommenderar, annars ligger det kvar i ditt register i Windows.

Det som diskuteras ovan visar på krångligheter kring uppdateringar m.m som alla andra löst ut för länge sedan kvarstår i C1. Det är uselt enligt mig. Annars är C1 mycket bra, de är bäst på färghantering till exempel (fortfarande enligt mig). Använde C1 i flera år men kör numera LR/PS. Kommer inom något år byta till DXO; Engångspris och bra implementering av AI, bara ett par svagheter.

ANNONS
Götaplatsens Foto