Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med D700 i viloläge

Produkter
(logga in för att koppla)

KaniJonas

Aktiv medlem
Hej, jag har en Nikon D700 som börjat bråka med mig lite senaste dagarna. Så fort den går i viloläge (ca 30 sek efter den stått oanvänd) så slutar den ta emot knapptryckningar från alla knappar/hjul och dylikt, kan inte ens ta en bild. Det enda som funkar är att stänga av den och starta den på nytt, då fungerar den tills den går i viloläge igen.

Är det här någon inställning jag råkat aktivera eller en bug? Någon som varit med om liknande?

Senast ändrad:
Hej, jag har en Nikon D700 som börjat bråka med mig lite senaste dagarna. Så fort den går i viloläge (ca 30 sek efter den stått oanvänd) så slutar den ta emot knapptryckningar från alla knappar/hjul och dylikt, kan inte ens ta en bild. Det enda som funkar är att stänga av den och starta den på nytt, då fungerar den tills den går i viloläge igen.

Är det här någon inställning jag råkat aktivera eller en bug? Någon som varit med om liknande?

Har du provat att stänga av kameran, ta ur batteriet, sätta tillbaka batteriet och sedan starta kameran? Det är vad instruktionsboken rekommenderar vid sådana här typer av fel

ANNONS
Götaplatsens Foto