Annons

problem med kalibrering

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har kalibrerat min skärm med Spyder 2 Express. Efteråt ser allting jättemycket bättre ut. Så långt väl.

När jag loggar in på min användare på nytt på datorn får jag upp ett meddelande att skärmprofilen har laddats in korrekt och allt ser bra ut. Efter cirka 10-20 sekunder går dock skärmen tillbaka till att visa fel så som den gjorde innan kalibreringen.

Vad kan vara fel?? Jag fattar ingenting och jag håller på att bli galen!

Min dator är en LG laptop med ATI grafikkort som är i princip ny.

Jättetacksam för hjälp!!

Operativsystem

Vilket operativsystem har du? Vista ska ha problem med att "tappa" skärmprofilen så det kan vara problemmet om du har Vista? Vet inte om de har fixat det i SP1? Jag kör mest mac och XP. På de mac datorer jag har på jobbet som kör Vista har jag inte haft dessa problem (ännu).

I startupmappen (heter autostart i svenskt os har jag för mig) bör det finnas en genväg till ditt kalibreringsprograms calibration loader eller nåt sånt.

Jag har gjort en kopia av den genvägen och lagt på skrivbordet för de tillfällen Vista tappar kalibreringen.

Adobe Gamma loader är inte inblandad, och ska inte ligga i startupmappen om man har kalibrerat "på riktigt" ;)

Tack för svaren!

Jag testade att gå in på autostart och klicka på Spyder där. Då kom profilen tillbaka så det verkar vara så att Vista slarvar bort profilen på något sätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto