Annons

problem med min Sigma EF-500DG SUPER

Produkter
(logga in för att koppla)

.di

Aktiv medlem
har fått problem med min sigma blixt som jag använder till men 300D.. problem är vad jag tror är att den laddar inte upp blixten.. funktionerna fungerar.. menar att när jag vrider den i de olika viklarna så hör jag och känner att blixten flyttar på sig.. men att indikat lampan för att blixten är uppladdad lyser inte.. och test knappen kan inte avfyra nån blixt.. kan inte komma ihåg om det är nån inställningen som jag har gjort för att det inte ska laddas upp.. eller nån annan som har en bättre koll än av jag har.. önskar all hjälp jag kan få.. då jag vill helst inte skicka tillbaka blixten till tyskland..

Tyvärr...

Jag känner igen symptomen och i sådana fall så... är blixten trasig och måste repareras. Jag hade liknande symptom och det var ett kort i blixten som byttes ut.

Hur ny är den? Det har i alla fall varit internationell garanti på blixten så du kan skicka tillbaka den till den svenska generalagenten för reparation.

--jalle

köpte den för typ halv år sen.. har garanti.. eller kvitto från TECHNIKdirect.de kvar.. kan inte hitta några info om den svenska generalagenten.. nåt som du kanske kan bistå med..??

hittade lite info på denna sida
fanns två företag i sverige med på listan du känner inte igen nån av dem..??

Expert Invest AB S-581 84 Linkoping, Sweden
Tura Scandinavia AB Energigatan 15B S-434 37 Kungsbacka Sweden

Senast ändrad:
hej du.,..förlåt om jag verkar överlägsen med min fråga...ite alls meningen, men jag ahr råkat ut för precis samma sak, men problemet i mitt fall var att batterierna var slut.

Blixten gic katt sätta på, funktionerna funkade och blickten zomade, men den gick tien att avfyra...

testet byta batterier?

förstår vad du menar.. men har laddningsbara batterier.. trodde fört att det oxå var laddningen.. men laddade dem fullt.. och tror inte att det är batterierna.. men ska ta och köpa några för att testa..

ringde in till den svenska generalagenten nyss.. och enligt dem hade sigma tydligen inte nån världsgaranti.. så det får väl bli att skicka den tillbaka till TECHNIKdirekt.de pratade med dem nyss.. så som jag uppfattade så skulle dem betala frakten till dem så det är ju inte så farlig.. få ny hoppas på att det kommer att gå snabbt och smärtfritt..

jag måste faktis ge TECHNIKdirekt.de lite beröm.. skickade in ett mail och frågade hur och vart jag ska skicka in blixten för att få den lagad.. så svarade dem med att jag bara skulle ge dem mitt kund.nr och telefon nummer som dem kan kontakta mig på så skulle dem ordna så att DPD Germany kommer och hämtar upp blixten.. detta kallar jag för service..

.di skrev:
jag måste faktis ge TECHNIKdirekt.de lite beröm.. skickade in ett mail och frågade hur och vart jag ska skicka in blixten för att få den lagad.. så svarade dem med att jag bara skulle ge dem mitt kund.nr och telefon nummer som dem kan kontakta mig på så skulle dem ordna så att DPD Germany kommer och hämtar upp blixten.. detta kallar jag för service..

Gott David, detta e rätt bra o veta då jag oxå köpte min där ju :)

ANNONS
Götaplatsens Foto