Annons

Problem med Sony a99.

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampus_6

Aktiv medlem
I går när jag fotograferade så dök det upp på displayen "Kamerafel. Stäng av och sen på strömmen" försökte göra det men det fungerade inte, då tog lag ur batteriet och satte ditt det igen och då startade kameran, men när jag fotograferade så gick det bara att ta en bild sen låste sig kameran igen och dialogrutan kom upp igen.
Någon som har tips om åtgärd?
Hälsningar Sören
 

Bilagor

pdahlen

Aktiv medlem
Generella tips är av och på med objektivet, ev rengöring av kontakter. Reset av kameran. Annat minneskort, eller i och ut med kortet.
 

Lysander

Aktiv medlem
Jag fick detta fel på min NEX-7, då var det minneskortet som var problemet. Jag hade ett rätt gammalt SD kort i den, specifikt ett som jag hade formaterat med datorn en gång, efter det hände detta.

Om du tar ut minneskortet ur kameran, händer detta även då?
 

Hampus_6

Aktiv medlem
Jag fick detta fel på min NEX-7, då var det minneskortet som var problemet. Jag hade ett rätt gammalt SD kort i den, specifikt ett som jag hade formaterat med datorn en gång, efter det hände detta.

Om du tar ut minneskortet ur kameran, händer detta även då?
Har testat med allt och inget hjälper, så jag har skickat in kameran för service, tack för tipset!
 

Staffan Zetterlund

Aktiv medlem
Hej Sören, idag fick jag samma problem med min Sony-kamera som det du beskriver ovan, dvs felmeddelande ”Kamerafel. Stäng av och sedan på strömmen”. Hur gick det för dig med din kamera? Du sände den på reparation ser jag i din tråd. Gick det bra, kunde kameran lagas? Blev det dyrt? Har du något tips till mig? Kan man fixa problemet själv?
Tacksam för svar!
Mvh
Helena
Har du provat annat minneskort ?
 

thompan

Aktiv medlem
Jag hade liknande på min a99, det var slutaren som var problemet, vill jag minnas. ca10-12000 kostade det.
 
ANNONS