Annons

Problem med utskrift

Produkter
(logga in för att koppla)

curtan

Aktiv medlem
Vet någon hur jag skall göra. vill skriva ut bilden med svart ram ut till kanterna men hur jag än ställer in får jag alltid en vit kant runt det svarta jag har en Canon pixma ip 5200 och använder photoshop

Fick du med programmet "Easy Photo Print"? När du använder den programvaran så skriver skrivaren kant i kant.

//Micke

Curt,

Jag har själv en IP5200R, det finns ett val i utskriftsinställningarna för din skrivare "Utkriftsformat" där du väljer papperstorlekt. Där finns också en liten kryssruta för "Utskrift utan ram", bocka i den så får du utskrifter utan vita kanter.

Du behöver alltså inte använda speciell programvara.

Mvh
Anders

AFJ skrev:
Curt,

Där finns också en liten kryssruta för "Utskrift utan ram", bocka i den så får du utskrifter utan vita kanter.

Du behöver alltså inte använda speciell programvara.

Mvh
Anders

Hade faktiskt ingen aning om denna "finess". Har tidigare saknat att inte kunna skriva ut kant i kant från PS.

//Micke

Minita skrev:
Hade faktiskt ingen aning om denna "finess". Har tidigare saknat att inte kunna skriva ut kant i kant från PS.

//Micke

Bra att det löste sig! Jag tror de flesta fotoskrivare har en sådan inställning för att kunna skriva ända ut i kanten.

Det är en verkligt trevlig skrivare!

Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto