Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Wacom -mus

Produkter
(logga in för att koppla)

Dan B

Avslutat medlemskap
Jag har en Wacom intuos 3. När jag scrollar med musen,exempelvis här på forumsidan, så hoppar bilden/sidan upp och ner efter ett visst antal scrollningar på hjulet. Väldigt irriterande. Vet någon vad detta kan bero på. Det är väl någon inställning jag av misstag kommit åt kan jag tro, men VILKEN?
Dan B

Fungerar det om du trycker in hjulet och scrollar samtidigt? Tydligen kan smuts få den att gå lite "över" rörelse sensorn. Å andra sidan läste jag om någon som bara hade dragit ur alla sladdar och blåst ren kontakterna. Men det låter konstigt att det bara skulle vara sporadiskt om det var kontaktproblem.

Om du inte har någon garanti kvar kanske du törs skruva isär den och göra ren den. Man har mycket smuts på fingrarna man inte ser som följer med hjulet ner ;). Om smutsen satt sig på en "sida" av axeln hjulet går på, så kan det bli ett "hopp" så den inte alls vet var den ska ta vägen.

Jag har nu provat att trycka in hjulet och samtidigt scrolla. Det gick inte att scrolla i det läget.. I övrigt är musen sladdlös och några skruvar syns inte heller. Kanske lika bra att gå tillbaka med den. Jag tror garantin är kvar.
Tack för att du tog dig tid att svara.
Mvh Dan B

ANNONS
Götaplatsens Foto