Annons

Projektorduk som bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

fringie

Aktiv medlem
På mitt jobb ska vi ta lite foton till tjänstekort. Bakgrunden var inte helt optimal i den lokal som vi har att tillgå, vi vill ha vit bakgrund utan något mönster, blänk mm.

Vår leverantör hade erbjudande om att sätta upp en Projektorduk Grandview Tripod Exclusive 1:1 som bakgrund. Enligt spec Gain 1:1.

Skulle en sådan fungera eller bör vi kika på något annat?
 
En vit projektorduk funkar väl utmärkt. Det gör en vit vägg oftast också, t.o.m. vävtapet. Sätt motivet på tillräckligt avstånd bara ifrån bakgrunden så bakgrunden hamnar utanför skärpeplanet. En projektorduk kan också ha ojämnheter som syns annars.
 
Tack, ska testa flytta ifrån väggen en bit som du föreslog då det var mönster i väv som var prob just nu. Annars testar vi en projektorduk.
 
Köp en vit rullgardin i lagom storlek och häng upp den på lämpligt ställe. Bara att dra i snöret när det är dags för porträttfoto. Påtagligt billigare än en projektorduk och mycket mera praktisk.
 
Köp en vit rullgardin i lagom storlek och häng upp den på lämpligt ställe. Bara att dra i snöret när det är dags för porträttfoto. Påtagligt billigare än en projektorduk och mycket mera praktisk.

IKEAs är prisvärda. Brukar användas som budget-projektorduk i hemmabiosammanhang.
 
Jysk har också haft bra rullgardiner, jag har använd flera av deras som projektordukar, både på den tiden dia var aktuellt och med digitalprojektor. Senast jag använde en sådan var förra året när både min fru och jag behövde nya porträtt till körkortsutbytet.
 
ANNONS