Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ProShow Gold SVCD

Produkter
(logga in för att koppla)

einar

Aktiv medlem
Får inte till det. Försöker bränna VCD och SVCD utan att lyckas. Video Disc går perfekt, även att bränna VCD och SVCD med Neros program för att göra bildspel. DÅ ProShow Gold är vida överlägset att göra bildspel är det inget kul med Nero. Visserligen kan man göra Video disc, men det tar en okristlig tid.

Hur gör du/ni som lyckas göra SVCD med ProShow Gold?
Tacksam för alla tips.

einar skrev:
Får inte till det. Försöker bränna VCD och SVCD utan att lyckas. Video Disc går perfekt, även att bränna VCD och SVCD med Neros program för att göra bildspel. DÅ ProShow Gold är vida överlägset att göra bildspel är det inget kul med Nero. Visserligen kan man göra Video disc, men det tar en okristlig tid.

Hur gör du/ni som lyckas göra SVCD med ProShow Gold?
Tacksam för alla tips.

Hej! Det är glädjande att 64 personer har läst frågan, men tyvärr ingen som har förslag på lösning.
Semesterlättja ?

Re: Re: ProShow Gold SVCD

einar skrev:
Semesterlättja ?
Snarare det faktum att man måste läsa inlägget för att förstå vad det handlar om då rubriken inte ger så mycket ledtrådar (annat än ett programnamn). Själv hoppades jag kanske få bra tips. Hoppas någon annan har svar på din fråga.

Hej, när du fått ihop alla bilder till bildspelet och sparat det så klickar du på create i översta menyraden och där väljer du create video cd, då öppnas en stor ruta och i vänstra kanten på den finns fyra alternativ välj output options och där kan du välja svcd eller vcd och även ändra till PAL programmet är inställt på NTCS från början, hoppas att detta hjälpte dig.

Mvh Lasse

Re: Re: Re: ProShow Gold SVCD

maxzomborszki skrev:
Snarare det faktum att man måste läsa inlägget för att förstå vad det handlar om då rubriken inte ger så mycket ledtrådar (annat än ett programnamn). Själv hoppades jag kanske få bra tips. Hoppas någon annan har svar på din fråga.

Ja du Max, Självklart måste man läsa frågan för att förstå varför den ställdes. Hur utförlig rubriken skall vara är ett problem. Jag tänkte att skriver jag "ProShow Gold SVCD " så är det någon som har kännedom om programmet och tittar och svarar.
Tack i alla fall för ett livstecken//Eie

Terrier skrev:
Hej, när du fått ihop alla bilder till bildspelet och sparat det så klickar du på create i översta menyraden och där väljer du create video cd, då öppnas en stor ruta och i vänstra kanten på den finns fyra alternativ välj output options och där kan du välja svcd eller vcd och även ändra till PAL programmet är inställt på NTCS från början, hoppas att detta hjälpte dig.

Mvh Lasse

Hej Lasse!
Jag har tidigare gjort som du beskriver och nu ytterligare en gång. Bildspelet går att se på PC.n men inte på TV. Jag har även gjort samma bildspel med NeroVision Express 3 som går att se både på PC och TV.
Däremot går det perfekt att bränna på DVD och se på TV. Det tar flera timmar, men resultatet är mycket bra. Så i fortsättningen blir det DVD.
Mvh Eie
Ps. ProShow Gold är betydligt bättre än Nero. Ds

DVD!

Visst skall du köra DVD. Kanske har du en slö dator för flera timmar tar det inte för mig. Brände just ett på ca 80 bilder med flera musikspår och hälften av bilderna zoomades på olika sätt. Tog runt 30 minuter varav 25 för att konvertera till PAL. Allt med högsta kvalitet på alla inställningar.
För dom som inte testat ProShow Gold kan jag bara säga, gör det!
/Stefan

Re: DVD!

stefan p skrev:
Visst skall du köra DVD. Kanske har du en slö dator för flera timmar tar det inte för mig. Brände just ett på ca 80 bilder med flera musikspår och hälften av bilderna zoomades på olika sätt. Tog runt 30 minuter varav 25 för att konvertera till PAL. Allt med högsta kvalitet på alla inställningar.
För dom som inte testat ProShow Gold kan jag bara säga, gör det!
/Stefan
Hej och tack Stefan för ditt svar.

Pentium4 och 2,53 GHz kanske är i svagaste laget.
Ett bildspel på 130 bilder och 7 ljudfiler (4 olika bildspel på samma DVD) tar ca 2 timmar att bränna.
Det vore kul att titta på något av dina bildspel, men det är väl det här med upphovsrätt om det är musik till.

Fotohälsningar Eie

Hej!
Jag har just regat mig på Photodex hemsida där man tydligen kan ladda upp sina bildspel och dela med sig till andra. Så fort jag vet om det funkar så skall jag ge dig länken. Detta kan vara ett bra sätt för det är säkert flera på fotosidan som håller på med bildspel och som vill visa sina alster samt kanske få inspiration av andra.

ANNONS
Götaplatsens Foto