Annons

PS-hjälp sökes innan nervsammanbrott

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Nu behöver jag hjälp igen med något som säkert många tycker är en tårtbit. Jag hittar inte elliptisk markering i min "toolbar" blad de andra markeringsverktygen. Fyrkanter och stjärnor och penslar och streck mm finns, men var är ellipsen??? Har även suttit med PS-hjälp och försökt ett par timmar och nu är sammanbrottet nära.
Please help!!!

Du hittar den under det rektangulära verktyget i verktygspaletten. Om det bara är markering du ska ha. (hoppsan! Nån annan hann före! :) )

Bilagor

• bild 2.png
    bild 2.png
    25 KB · Visningar: 382
Vilken version kör du? I CS (och jag tror det har varit så i de senare versionerna) håller du musknappen intryckt på markeringsverktyget och vips får du upp en ruta där du kan väöja elips. Skift-M fukar också.

Johan

Edit: Tänk om man snabbsvarade i en artikel "jag skall svara på den här frågan" och sedan redigerade sitt inlägg med svart :)

Hmm..
Högerklickar jag på markeringsknappen så får jag bara upp rectangular-, eleptical-, single row- och single column-marquee tool.
Var hittar du stjärnor...? =)
Vilken version använder du? Jag har den senaste.

Oj, här gick det undan... =)

-Danneman- skrev:
Hmm..
Högerklickar jag på markeringsknappen så får jag bara upp rectangular-, eleptical-, single row- och single column-marquee tool.
Var hittar du stjärnor...? =)
Vilken version använder du? Jag har den senaste.

Oj, här gick det undan... =)

Jag tror han menar de färdiga banorna - 3:e verktyget nedifrån i högra kolumnen. Där finns det färdiga motiv i form av pilar etc. Dessa kan också göras som markeringar men brukar kräva ett extra klick.

Tes skrev:
Jag tror han menar de färdiga banorna - 3:e verktyget nedifrån i högra kolumnen. Där finns det färdiga motiv i form av pilar etc. Dessa kan också göras som markeringar men brukar kräva ett extra klick.

Oki, då hänger jag med... =)
Tackar för upplysningen!

Tackar

Fattar inte varför jag inte testade högerklick direkt på knappen. Jag vänsterklicköppnade rullisten ovanför och där fanns den inte med.

Tackar för hjälpen

ANNONS
Götaplatsens Foto